Fire nye seniordesignere til Forte Digital

Forte Digital styrker sitt allerede seniortunge designmiljø med fire nye designere: Ib Samulski, Heidi Wilhelmsen, Tea Eskeland og Rebecca Clements.

96285 be1e1 original
Fra venstre: Rebecca Clements, Heidi Wilhemsen, Ib Samulski og Tea Eskeland. Foto © Forte Digital

Forte Digital er et av de raskest voksende digitalbyråene i Norge. I tillegg til et stort teknologimijø har de på under to år blitt et av de mest seniortunge designmiljøene i Oslo. I dag teller de 15 erfarne designere, og i løpet av året er målet å passere 20. De jobber i tverrfaglige team hvor design, teknologi og rådgivning jobber sammen fra start.

– Vi har bygd et solid fagmiljø som leverer alt fra konsept og strategi, interaksjonsdesign, tjenestedesign, digital design og merkevare, sier Hans Huseklepp, CXO og leder for designavdelingen i Forte Digital.

– Jeg syns vi har gjort noen skikkelige skup med de fire nye designerne våre, sier Cathrine Donberg, Head of Graphic design i Forte Digital. – Dyktige designere orienterer seg gjerne mot miljøer med stor selvstendighet, tverrfaglig samarbeid og et sterkt faglig miljø, sier hun.

De fire nye designerne

Heidi Wilhelmsen omtales av sin nye arbeidsgiver som «en av Norges dyktigste innen merkevarebygging», med over 16 års byråerfaring. I sin karriere hos Scandinavian Design Group, ANTI og Bleed har hun jobbet med et stort antall norske og internasjonale kunder, blant andre Skatteetaten, Opera Software, Pernod Ricard (BIG) og reMarkable.

Ib Samulski har 20 års erfaring som designer, blant annet fra selskaper som Knowit og Bekk. I de senere årene har han jobbet som designansvarlig rådgiver på forretningskritisk løsninger for både offentlig og privat sektor med kunder som Phonero, Sparebanken Sør, Høyskolen Kristiania, Handelshøyskolen BI, NAV, Direktoratet for e-helse og Telenor. Fokusområder er designprosess, merkevareforvaltning, konseptutvikling, visuell kommunikasjon og UX.

Tea Eskeland har bred erfaring i grafisk design, med særlig vekt på funksjonalitet og brukeropplevelse, og har lang erfaring med profilutvikling og digital design. Etter å ha drevet eget foretak i 10 år har hun god innsikt i å styre prosjekter, skape inkluderende designprosesser og levere relevante og engasjerende tjenester.

Rebecca Clements omtales som «et talent innen interaksjonsdesign», med mastergrad i informatikk med fokus på design, bruk og interaksjon fra Universitet i Oslo. Hun har bakgrunn fra Visma bWise der hun jobbet med datavisualisering og strukturering av store datasett for blant andre Husbanken og Direktoratet for Økonomistyring.

Om Forte Digital

Forte Digital har hatt en eventyrlig vekst siden oppstarten i 2017 («En pengemaskin» ifølge Finansavisen), med en fot i Oslo og en annen i Krakow i Polen. Selskapet har nå 90 ansatte, og regner med å bli 115 i løpet av året. Kundene inkluderer NorgesGruppen, OBOS, Nationaltheatret, Flokk, NAF, Høyskolen Kristiania, Farmasiet, Røde Kors, Virke og Kongsberg gruppen. I 2019 kjøpte dagligvarekonsernet NorgesGruppen seg inn i Forte Digital.