Hvordan bli bedre på strategi?

Lær fra en av bransjens beste! En 2-timers workshop med Mark Pollard, leder for strategiavdelingen hos Mighty Jungle i New York.

Begge worskhopene er nå fullbooket. Det ble satt opp en ekstra workshop samme dag da etterspørselen var stor. Nå er også denne fullbooket. Alle som er påmeldt har fått tilsendt info på epost om tidspunkt.

«Hvordan bli bedre på strategi?» er spørsmålet denne totimers workshopen gir svar på. Kreativt Forum i samarbeid med Bring, inviterer til en høyenergisk, hands-on treningsøkt der Mark Pollard skal gå gjennom teknikker for hvordan kreative hoder raskt utvikler gode strategier, samtidig som vi utforsker måter å trene på i det daglige. Her tar du med deg presise definisjoner av ord som «problem», «innsikt», «idé» og «strategi», og går tilbake til jobben med et urokkelig mål om å lage mer strategisk og mer kreativt arbeid.

Noe av det vi skal igjennom:

  1. Det kreative elementet i strategiutviklingen
  2. Finne det egentlige problemet
  3. Finne og formulere innsikt
  4. Definere en merkevares egentlige konkurransefortrinn
  5. Definere og formulere strategien


Hvem bør delta? 

Plannere, kreatører, kunderådgivere, byråledere, markedssjefer


Sitat Espen Haugen:

– Mark Pollard har på relativt kort tid blitt en av de mest toneangivende stemmene for plannere og rådgivere gjennom å dele svært enkle og svært nyttige verktøy. Han er like relevant for konsulenter som plannere som kunder, forteller Espen Haugen, planner i Kitchen og en av de to forfatterne bak Kitchens Effekt-bok 

 

Om Mark Pollard:

Mark Pollard.

At Mighty Jungle, Mark helps leaders, marketers, and agencies get out of their heads and into the wild using a combination of training, strategy, and writing, And he’s done this with The Economist, Decoded, Mozilla, Poo-Pourri, Dreampad, McCann, Havas, Vaynermedia, TBWA/ Media Arts Lab, and more.

In a prior life, he ran strategy teams at McCann, Leo Burnett, and Big Spaceship, judged the Jay Chiat Awards and the Webbys, and sat on the Australian Account Planning Group (APG) committee. He also founded Australia's first full-colour hip hop magazine Stealth in 1998 and he was listed as one of Sydney's top 100 Creative Catalysts in a government initiative because of it. He's written for Vice, Quartz, Wharton’s Future of Advertising program, and he’s spoken at TEDx, Miami Ad School, and the Cannes Festival of Creativity.

 

Hva må du ha med? 

Et opplagt hode, en god penn og noe å skrive på

 

Tid og sted:

Onsdag 5. desember kl.09.00 - 11.00 

Det serveres frokost fra 08.30-09.00.

Posthuset (Bring), Oslo. Se kart her.

Det er i tillegg satt opp en ekstra worskhop kl. 13.00 - 15.00

Pris:

Kr 450,- for KF-medlemmer

Kr 950,- for ikke-medlemmer

* prisene er eks. mva.

 

Påmelding: (påmeldingsfrist er fredag 30. nov.)

Det er begrenset med plasser. Her gjelder førstemann til mølla-prinsippet. 

Begge worskhopene er nå fullbooket. Det ble satt opp en ekstra workshop samme dag da etterspørselen var stor. Nå er også denne fullbooket. Alle som er påmeldt har fått tilsendt info på epost om tidspunkt.


Mvh,
Aksel Sørbye
Kompetanseansvarlig i KF
e: aksel@kreativtforum.no 

 

 

Takk til vår samarbeidspartner: 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.