Collective Oslo Fashion Art Festival 2018

Vi er veldig stolte av årets program som byr på både utstillinger signert spennende kunstnere, pop-up-arrangementer, talks og konserter på Aker Brygge og Nasjonalmuseets Mellomstasjonen.

Vi vil gjerne tipse om litt av kremen av noen av høydepunktene under festivalen

Epson støtter opp om norsk motebransje ved å gå inn med økonomisk støtte til klesdesignerne Edda Gimnes og Kit Wan. I tillegg til sponsing av trykk og stoff til deres bidrag under festivalen, sponser de også trykk og stoff til deres AW18/19-kolleksjoner. Norske Costume vil være mentor på dette prosjektet. Epson er kjent for å ha blant annet trykket tekstilene til Richard Quinns kolleksjon i fjor- som dronning Elisabeth i Storbritannia nøye fulgte med på fra første rad. 

Fotograf Dusan Reljin vil vise sitt nyeste samarbeid med supermodell og ikon Kate Moss under festivalen. Han har tidligere jobbet med blant annet Yves Saint Laurent, Givenchy, Gucci og Helmut Lang, og for magasiner som blant annet italienske, amerikanske, britiske og franske Vogue, Numero, Interview, GQ, iD, Dazed and Confused, W Magazine og amerikanske og franske ELLE – listen bare fortsetter. 

Sharna Osborne er en London-basert fotograf fra New Zealand, og blir sett på som det neste store i kunstverdenen med «det nye perspektivet». Hun sier selv hun jobber i krysningspunktet mellom mote, kunst og film. Med tidligere samarbeidspartnere som Mulberry, Stella McCartney, Raf Simons X Fred Perry og Hugo Boss på CVen, gleder vi oss til å se hva Sharna skal vise oss når hun gjester Oslo i oktober. 

I kjølevannet av #MeToo-debatten er det spennende med fotografer som amerikanske Nate Walton. Han har fått Instagram-kontoen sin stengt 3 ganger på grunn av fotografiene sine som han legger ut der – ofte nakne kvinnekropper. For noen år siden ga han ut en fotobok med bilder av hverdagslivet i LA hvor han utforsket nettopp hvordan det erotiske passer inn her. 

Redaktør, influencer, klesdesigner og nå også fotograf Celine Aagaard stiller ut bilder under årets Collective-festival. Vi gleder oss til å se hvordan verdenen hennes ser ut gjennom kameralinsen.

Oliver Latta er mannen bak Extraweg, som designer digitale opplevelser. Han har nå designet den nyeste kampanjen for Valentino- Candy Stud Factory. Extraweg animerte også den nye logoen til Vogue CS da magasinet ble lansert i Tsjekkia og Slovakia. Hva Latta vil finne på i Oslo under festivalen blir spennende å se. 

Her kan du lese mer om Collective Oslo Fashion Art Festival.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.