Mediestrategi 1 - 2018 (MRA1)

Kreativt Forum, i samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har gjennom tiår utviklet Mediestrategi kursene (tidligere kalt MRA) til det mest komplette utdanningstilbudet innen mediestrategisk rådgivning. Over 700 rådgivere/konsulenter er i dag sertifisert. Kurset består av 2 kurs; Mediestrategi 1 og Mediestrategi 2. Kurset står sentralt hos de store mediebyråene, mediebedriftene, kreative byråene og annonsørene i Norge.


Hva er nytt i 2018?

I tråd med at medie- og kommunikasjonsbransjen er i kraftig endring, har vi også gjort endringer på Mediestrategi 1 kurset. I 2018 tilbyr vi et oppdatert grunnkurs skreddersydd for medie- og kommunikasjonsrådgivere som ønsker en bedre kanalforståelse og hvordan det totale mediebildet ser ut. Med rykende ferskt innhold og en strammere agenda, er vi sikre på at du vil få maksimalt ut av kurset.    

 

5 gode grunner for å melde seg på høstens kurs:

1. Gir deg en grundig innføring i de viktigste mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger 
2. Gir deg en bedre forståelse for konsekvenser av teknologiske endringer i mediebildet 
3. Gir deg nødvendig kunnskap kundene krever at en medie- og kommunikasjonsrådgiver besitter
4. Gir deg muligheten til å bygge verdifullt nettverk med andre deltakere
5. Gir deg inngansbilletten til Mediestrategi 2 kurset (MRA2) for viderekomne og sertifiseringen: Medierådansvarlig. 

 

Kurset går over to samlinger á tre dager:

Samling 1: 9.-11. oktober (3 dager)
Samling 2: 16.-18. oktober (3 dager)
Eksamen (skriftlig): Tirsdag 6. november

Sted: MESH, Tordenskioldsgate 3, Oslo 

 

Program:

Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne er de beste fra bransjen. Noe av det vi skal igjennom er:


Samling 1 (3 dager)

  • Innledning til Mediestrategi
  • Medietrender og måling av kanaler
  • Avis / fagpresse / Magasiner
  • DM / eDM
  • Butikken som medium
  • Radio
  • Utendørs
  • Levende bilder (TV, Online video, Kino)
  • PR / Event / Sponsing
  • Influencers / Bloggere


Samling 2 (3 dager)

  • Det digitale landskapet - trender / utvikling
  • Display (programmatisk vs. direkte) og Native
  • Online Video (youtube, VGtv mfl.)
  • Søk
  • Sosiale medier
  • Kreativitet og viral tilrettelegging
  • Bruk av teknologi i kommunikasjon
  • Personvern og markedsføring
  • GDPR
  • Markedsføringsloven
  • Hvordan tenker kunden?
  • Fra teori til praksis
  • Oppsummering


Meld deg på nå for å sikre deg en plass.    

 

Eksamen: 

Skriftlig eksamen (individuell a 3 timer). Dato: se over.  

 

Pris: 

Early bird!  - 20% rabatt ved påmelding innen 1. juli.

Kr. 14.900,- for medlemmer
Kr. 17.900,- for andre 
Flyrabatt på kr 1000,- / deltaker til de som må fly for å delta
Alle priser er eks. mva.
Påmeldingen er bindende.


Påmelding: Påmeldingsfrist er 28. september 

Klikk her for å melde deg på >> 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.