Mediestrategi 2 – 2020

Dette kurset er for deg som har en del erfaring fra bransjen og ønsker å lære mer om mediestrategi og integrert markedskommunikasjon.

I samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har vi gjennom tiår utviklet Mediestrategi 1 og 2. Resultatet er det mest komplette utdanningstilbudet innen mediestrategisk rådgivning. Over 700 rådgivere og konsulenter er i dag sertifisert gjennom disse kursene. 

Mediestrategi 1 er et grunnleggende kurs i medie- og kommunikasjonssrådgivning. Mediestrategi 2 er et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne, med fokus på integrert markedskommunikasjon. 

Du kan lese mer om Mediestrategi 1 her >> 

 

Hvem bør delta?

Mediestrategi 2 er et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne, med fokus på integrert markedskommunikasjon. Kurset bygger videre på Mediestrategi 1. Du kan delta på Mediestrategi 2 uten å ha deltatt på Mediestrategi 1, så lenge du kan dokumentere tilstrekkelig relevant erfaring (normalt ca. 3 års erfaring fra byrå- eller kundesiden).

Kurset kan blant annet være nyttig for medierådgivere, plannere, kreatører, prosjektledere, medieselgere og markedssjefer. Kort sagt: Alle som jobber med markedsføring og utarbeidelse av medie- og kommunikasjonsstrategier.

 

Når og hvor?

Samling 1: Tirsdag 10. og onsdag 11. mars 

Samling 2: Tirsdag 17. og onsdag 18. mars


Alle kursdagene varer fra kl. 09.00–16.00.

Kursene holdes på MESH i Tordenskioldsgate 3 i Oslo.

Klikk her for å se kart. 

 

Skriftlig gruppeeksamen (langhelg) avholdes 27.–30. mars.

Muntlig gruppeeksamen (1 time) avholdes i Oslo tirsdag 21. april

 

Hva inneholder kurset?

Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne er noen av bransjens beste hoder. 


Samling 1:

  • MRAs arbeidsprosess
  • Tallenes tale: Hva er fakta? Hva er myter?
  • Kundebrief og de-brief
  • Målfastsetting
  • Analyse og innsikt - Situasjonsanalyse
  • Problemdefinering: Hvor trykker egentlig skoen?
  • Mediekreativitet
  • Annonsørens utfordringer i hverdagen
  • Mediestrategi og budsjettering
  • Vinnerne av medieprisen (3-4 cases) 


Samling 2:

  • Fra strategi til ide
  • Datadreven kreativitet
  • CRM - hvordan utnytte egne kunders baser med kjøpte medier?
  • Hvordan skape resultater gjennom integrert samarbeid
  • Viktigheten av effektmåling gjennom hele kundereisen
  • Case: verdien av en sterk merkevare og strategiske medievalg
  • Merkevarebygging i fortid, nåtid og fremtid
  • Effekt: 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker
  • Fjorårets "winning team" gir råd og tips til eksamen
  • Kom til poenget! Hvordan presentere en mediestrategi som får folk til å lytte?
  • Oppsummering
  • Praktisk info til eksamen
     

Eksamen

Eksamen består av en skriftlig gruppeeksamen som går over en langhelg + en muntlig gruppeeksamen.  Gruppene deles inn i løpet av kurset og består normalt av 3-4 personer. 

Skriftlig eksamen deles ut torsdag morgen og leveres inn mandag ettermiddag. Hver gruppe avtaler internt hvordan de ønsker å jobbe og fordele arbeidsoppgaver. 

Ca. 2 uker etter skriftlig eksamen, gjennomføres muntlig eksamen. Hver gruppe møtes og presenterer sin skriftlige oppgave for sensorene i løpet av 1 time. Alle som kommer utenbys fra, kan mao. fly frem og tilbake samme dag. 

 

Hva koster kurset?

KF-medlem: 9 900 kr
Ikke medlem: 14 900 kr
Early bird-pris: 20 % rabatt ved påmelding innen 1. januar.
Flyrabatt på 1000 kr til de som må ta fly for å delta.

Kursavgiften inkluderer kursmateriell og servering.
Alle priser er ekskl. mva. 
Påmeldingen er bindende. 

Påmeldingsfrist: fredag 28. febraur 2020 

Klikk her for påmelding >>

 

Lurer du på noe?

Kontakt: Aksel Sørbye
E-post: aksel@kreativtforum.no
Tlf: 473 00 074

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.