Dinamo Reklame vant i sommer byråkonkurransen om Nycomed. Nycomed har et slagord som sier «Et friskere Norge». Det gir føringer for de produktene de utvikler, men Dinamo har også tatt utgangspunkt i dette ved lanseringen av nesesprayen Zycomb, med «frisk» kommunikasjon.
Zycomb er et veldig godt produkt og dette er en viktig og spennende lansering for oss. Filmene er virkelig et friskt pust i kategorien legemidler, sier Markedsdirektør Marianne Mæhlum i Nycomed.
Filmene tar utgangspunkt i et nyhetsformat hvor reportasjer og nyhetsanker
forteller om lanseringen av nesesprayen. Selvironi, uhøytidelighet og underfundig humor er stikkord.
I mediespilleren: To lange filmer, én kort.
Teamet bak kampanjen er AD: Torstein Greni, tekst: Stein Simonsen, konsulent: Tom Søgård, prosjektleder: Anne Cathrine Aasen, AD-assistent:
Jannike Flaten.
Produksjonsselskap er Mister Krister i Stockholm ved regissør Kalle Breitholtz.
Involverte byråer
Dinamo AS