Fordelen ved å være mange

Supertanker reposisjonerer LO favør i samarbeid med SMFB.

16781 8b541 original
16783 df8f0 original

I sommer kommer den første kampanjen fra nye Supertanker. Selskapet jobber med å reposisjonere LOfavør. LOfavør er LO-forbundenes eget fordelskonsept, og i disse dager lanseres det nye profilsporet.

Hovedgrepet i den nye posisjoneringen er å videreføre noe av det LO står for på arbeidsplassen til å også gjelde i privatlivet. Med kraften av medlemsmassen skal LO forhandle frem avtaler som gir medlemmene større trygghet også utenfor arbeidstiden, sier John Jacobsen, kreativ rådgiver i Supertanker.

Kampanjen er selskapets første etter omstruktureringen og er utviklet i samarbeid med SMFB.

Målet med omstruktureringen var å kunne jobbe langsiktig med kundene strategisk og samtidig ha friheten til å veksle mellom ulike kreative miljøer i gjennomføringen. LO er en kunde hvor det er særdeles viktig å forstå nyansene og samtidig kommunisere enkelt og tydelig. sier Jacobsen.

Dekket bord. Carl-Erik Conforto og Stig Bjølbakk i SMFB har utviklet det kreative sporet i kampanjen.

Dette har vært en fornøyelse å jobbe med. Proffe strateger og en proff kunde som også ser verdien av produksjon med høy kvalitet. Det var nærmest som å komme til dekket bord, sier Stig Bjølbakk, kreativ leder i SMFB.

Kampanjen går i VG, Dagbladet, Dagsavisen og på P4 i hele sommer. I mediespilleren: To annonser og fire radiospotter.

Rådgivere: John Jacobsen og Rudolf Reim

Kreatører: Carl-Erik Conforto, Stig Bjølbakk, Christin Malén Andreassen

Prosjektledere: Anita Nørsett Dahl, Vibeke Wiedsvang

Ansvarlig hos kunde: Heidi Myhr, Terje Olsson

b884edd4-9e18-4db6-b94f-8c5deb43894e.mp3

16778-7fe1b-original.mp3
Last ned

62f1ba7e-23dc-4887-8672-c57c1b8603cf.mp3

16779-ed312-original.mp3
Last ned

8e918a16-de7d-4bc8-b7e0-9203f17446cc.mp3

16780-7cf35-original.mp3
Last ned

465cb337-708e-4d03-abe9-7ce6bd9df8e7.mp3

16782-b1c25-original.mp3
Last ned

Involverte byråer

Supertanker