Das Beste oder nichts

Mercedes-Benz er kanskje verdens mest kjente bilmerke, men har mange fordommer mot seg i Norge

2806 2f0df original
34547 eb4ca original
34548 34dd3 original
34549 88d60 original
34550 af752 original
34551 d288c original
34552 a1851 original
34553 63f08 original
34554 10654 original
34555 2c67a original
34556 92a1b original
34557 c7e07 original
34558 1308e original

Mercedes-Benz er kanskje verdens mest kjente bilmerke, men har mange fordommer mot seg i Norge. De viktigste er at den er for DYR, det andre er at den er konservativ. Vi utviklet en kampanje som skulle fortelle interessante historier om et merke som i 126 år har forsøkt å lage det beste eller ingenting. Med andre ord erstatte disse fordommene med andre assosiasjoner rundt kvalitet og innoavsjon. Vi fant ut at unge mennesker i dag er fascinerte av interessante historier og at sort hvitt bilder fra gamle dager faktisk bygget modernitet. Uansett, kampanjen skulle skille MB fra Audi og BMW som stort sett bare viser flashy nye biler med ordspill eller enkle påstander. Das Beste oder nichts ble etter hvert et globalt slagord fort Mercedes-Benz, men det ble brukt av oss over 1 år før det ble et faktum.

Involverte byråer

95031 b22ea original

Futatsu Industries