Hold i torsken

Arbeid av TRY og Apt

TRY/Apt står bak det nye filmkonseptet for sjømatprodusenten Lofoten.

At torsk er sunt, har vi visst lenge. Men at det hjelper bare å holde i den … vel, det er det kanskje ikke alle som er klar over.

Denne uken begynner de nye reklamefilmene for sjømatprodusenten Lofoten å gå på TV. Filmene viser hvordan lofotværingene tar i bruk torskens hemmeligheter i hverdagslivet. 

– Lofoten er en helnorsk gründerbedrift drevet av hyggelige og ihuga ildsjeler som er ekstremt opptatt av kvalitet i alle ledd. Produktene har mer fisk i seg enn noen andre. Har du først spist en fiskeburger fra Lofoten, går du ikke lenger på McDonalds, sier Egil Pay, AD i TRY/Apt.

– Alle i filmene er ekte lofotværinger som mer eller mindre spiller seg selv. De som er gift, er gift, og han som blir skadet på fotballbanen, han slet med menisken. Det vil si, ikke nå lenger da, sier tekstforfatter Lars Joachim Grimstad.

– Folk har allerede begynt å holde i torsken. De som er glad i sykling, la muligens merke til at det sto folk langs hele løypa på Arctic Race med en solid torsk i hendene, avslutter Pay.

Filmene er regissert av Kristoffer Carlin og produsert av Mette Waaberg, begge fra Pravda.

Kommentarer

Tore Woll

Kreativ Leder i LLOWBANK*

3 år, 12 måneder siden

Faen, det var gøy!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.