IKEA vil gi deg en god start på dagen

Arbeid av SMFB

Lanseringen av IKEA-katalogen 2015 får nå følge av en stor integrert reklamekampanje.

De fleste dager starter på soverommet og badet, og i årets IKEA-katalog har disse rommene fått selve hovedrollen. Under temaet «En god dag starter her» vil IKEA inspirere nordmenn til å øke trivselen i våre minst prioriterte rom, og vise løsninger som kan legge til rette for en bedre start på dagen.

Kjernen i reklamekampanjen er en digital storsatsning i skjæringspunktet mellom film, katalog, butikk og nettside. Brukeren får bli med inn i en ganske vanlig morgen i familien Eriksens liv. Hovedhistorien kan imidlertid pauses når som helst, og man kan dukke inn i andre opplevelser som vil gi inspirasjon og utdypende informasjon, basert på det øyeblikket man valgte å stoppe. 

– Målet har vært å lage en innovativ og inspirerende måte å oppleve IKEAs produkter på, og vi likte tidlig tanken om å lage en levende, interaktiv historie basert på katalogens tema, sier Alexander Gjersøe i SMFB.

Prøv siden her: ikea.no/engoddagstarterher

– Vi har en målsetning om å være ledende innenfor digital marketing og vi starter med egne kanaler, så det var et tydelig uttalt krav i briefen at IKEA.no skulle være navet for hele kampanjen, sier Cathrine Boije, markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge. 

– Løsningen som kom fra SMFB inspirerte og imponerte oss stort, i tillegg til å svare på en rekke produktrelaterte parametere. Produksjonsfasen har vært lang som et svangerskap, så nå gleder vi oss veldig, veldig til å rulle ut kampanjen. Og også til å endelig kunne ta sommerferie, avslutter Boije. 

Temaet «En god dag starter her» bygges videre i TV-film, nettbannere og sosiale medier, og nordmenns morgenrutiner på soverommet og badet vil være utgangspunktet for alt som skal skje i IKEA sine egne, fortjente og betalte kanaler i året som kommer.

Kampanjen har allerede fått positiv omtale hos den internasjonale reklamebibelen Creativity.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.