Geox lar deg velge været

Arbeid av SMFB

Folk får selv velge været i den nyeste kampanjen for Geox Amphibiox.

Geox Amphibiox er ikke bare vanntette, men også tempreaturregulerende og pustende. Det gjør dem perfekte for alle typer værforhold, noe de demonstrerer ved å la folk velge været i den siste kampanjen signert SMFB.

Geox har etterhvert etablert sin Amphibiox linje som den ultimate vanntette skoen i sine ulike markeder over hele verden. Men det er en utfordring at folk ikke er klar over at skoene også vil holde deg komfortabel om det er sol, oppholdsvær eller snø. Derfor var en stor del av oppgaven for årets høst/vinter-kampanje å underbygge Amphibiox som skoen som takler alle type forhold.

Ikke gummistøvler

– Utfordringen denne gangen var å vise at selv om skoene er helt vanntette, så er ikke dette gummistøvler. Selv om budskapet er nokså teknisk var vår ambisjon å fortelle om dette på en menneskelig måte, sier Thomas Askim, kreatør i SMFB.

Resultatet er en film som lar folk være med på å bestemme handlingen gjennom å kontrollere været. 
I fortellingen møter vi to personer som er «som skapt for hverandre», ved hjelp av været kan du ta kontroll over historien og bestemme utfallet. Ved ulike interaksjonspunkter velger brukeren mellom snø, regn og sol og skaper på den måten sitt unike handlingsforløp ut i fra valget man tar. Uansett utfall takler selvfølgelig skoene forholdene perfekt.

– Det er veldig viktig for oss å få vist frem alle de unike aspektene ved Amphibiox sin teknologi, og at disse egenskapene gjør den perfekt for alle type forhold – ikke bare regn. I denne løsningen føler jeg vi har lykkes med å formidle alle de ulike egenskapene på en emosjonell og relevant måte som gir folk en helt unik opplevelse, sier Richard Holley, Digital Marketing Director i Geox.

Kampanjen ble lansert mandag under moteuken i Milano med over 400 pressefolk tilstede. En spesialbygget installasjon med tre skjermer viste filmen i tre ulike værtyper samtidig som journalistene kunne interagere med filmen.

Kampanjen skal gå i alle Geox sine hovedmarkeder over hele verden. Den støttes av en rekke digitale elementer som bygger på ideen. For eksempel kan du selv velge hvilket vær du vil i trailer på youtube og bannere med spesialtilpassede budskap ut i fra hvilket vær det er der du er. Det vil også bli gjort egne versjoner for kino i enkelte markeder.

I mediespilleren ser du bakomfilmen fra kampanjen. Kampanjenettstedet finner du her.

Kommentarer

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

2 år, 11 måneder siden

Lurt løst på mobil!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.