Radiobil-moro

Arbeid av TRY og Apt

Volkswagen og Try/Apt er ute med en kampanje hvor en av radiobilene på Tusenfryd har fått en liten oppgradering.

– Det er alltid en utfordring å fortelle om innovasjoner på en enkel og lettfattelig måte. Men radiobiler har vi alle et forhold til, sier AD i Try/Apt, Karin Lund.

Reklamefilmen har nettopp begynt å gå på tv, men det var nok selve den tekniske monteringen av bremser og sensorer på radiobilen som var det mest utfordrende. 

– Jeg er stolt av at vi har gjort hele denne jobben «på huset» og bøyer meg i støvet for Reodor Felgen 1, 2 og 3, sier kreativ leder, og tektsforfatter på jobben, Øystein Halvorsen i Try/Apt.

Prosjektet har allerede rukket å vekke internasjonal oppsikt på ulike bransjenettsteder. Sploitz, som er tilknyttet anerkjente Gizmodo, skriver: Here's one of those ads that make you go «Those damn consumerism pimping bastards actually came up with an annoyingly clever idea.»


Kommentarer

Christoffer Lorang Dahl

Digital Director i SMFB

2 år, 8 måneder siden

Dette må ha vært et morsomt prosjekt å jobbe med, jeg er misunnelig!

Pål Smitt-Amundsen

Innovasjonsansvarlig i Apt

2 år, 8 måneder siden

Takk, det var veldig morsomt ja :-) Flott å bli skikkelig skitten på henda innimellom.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.