Flytoget ønsket velkommen hjem til jul

Arbeid av PR-operatørene

I anledning julen overrasket Flytoget kundene sine med et elektronisk julekort.

I anledning julen overrasket Flytoget kundene sine med et elektronisk julekort bestående av en syngende flytogvert, Hanne Krogh og et helt kor som overrasket passasjerene med julestemning om bord på Flytoget. Det hele ble spilt inn og senere delt i sosiale medier. I løpet av kampanjeperioden ble filmen eksponert for over tre millioner mennesker.   
Alt tyder på at filmen vekket engasjement. Delingsviljen var stor og filmen høstet stor begeistring. Nærmere 17.000 engasjement (9866 likes, 1065 kommentarer og 5908 delinger), over 200.000 avspillinger, nærmere 3.300.000 eksponeringer og 42 redaksjonelle oppslag. Tidsrommet for kampanjen var 18. desember til julaften. Merkevaresjef i Flytoget, Lena Angela Nesteby forteller at bakgrunnen for filmen var ganske enkel. 

– Det ligger i ryggraden vår å gi kundene våre det lille ekstra. Denne gangen ønsket vi å skape noe helt spesielt ved å gi passasjerene våre en annerledes velkomst hjem til jul, sier Nesteby. 


En av Flytogets ambisjoner er å være en synlig representant og vertskap når noe skjer i Oslo. Denne gangen ville de i midlertidig gjøre noe ekstra for alle de passasjerene som reiser hjem til jul.  


– Det er knyttet sterke følelser til julen, og kanskje spesielt for alle de som faktisk reiser hjem til jul. Målet var enkelt - å ønske disse menneskene velkommen hjem til jul, men vi var avhengig av å sette en helt spesiell stemning om bord, som igjen kunne føre til spredning i sosiale medier. Med de gode resultatene tatt i betraktning føler vi absolutt at vi lyktes med dette, sier Aina Lemoen Lunde, kreativ leder i PR-operatørene. 

Filmen kan også sees på YouTube.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.