12 kjappe fra Flytoget
«Alltid på skinner» er navnet på Flytogets nye konsept. Sentralt i kampanjen står et dusin filmer, som hver er cirka like effektive som flytogreisen.
Aktuelt byrå
McCann Oslo
– Det er nok å være spent på når man skal ut å reise. Om du ankommer flyplassen i rute skal derimot ikke være spennende, det skal man bare være helt trygg på, sier Lena Angela Nesteby, merkevaresjef i Flytoget.
Med en punktlighet på 97 prosent og kundetilfredshet på 97,3 prosent, ble Flytoget i 2014, for tredje år på rad, kåret til kundens favoritt i Norsk Kundebarometer. Men det er økende konkurranse om de stadig flere som flyr til og fra Oslo Lufthavn.
– Kjernen i kundeopplevelsen vi leverer har alltid vært den gode følelsen av at ting bare funker. Lav puls, senkede skuldre og visshet om å komme fort og punktlig fram. Der ligger vår differensiator overfor våre konkurrenter, noe «Alltid på skinner» skal være en påminner om og forsterker av, sier Nesteby. Teamet i McCann Oslo legger til at lengden på filmene ikke er valgt helt tilfeldig.
– De er cirka like mange sekunder som flytogreisen fra Oslo til Gardermoen tar minutter, altså under 20. Dermed er de også godt tilpasset andre formater enn TV, for eksempel som pre-rolls. Så får vi se om det ikke også etterhvert kommer en versjon som syr sammen alle tolv filmene til én, sier kundeansvarlig rådgiver i McCann Oslo, Bjørn Erling Solberg.
Filmene er produsert av Social Club, med regissør Jesper Ericstam.