12 kjappe fra Flytoget

«Alltid på skinner» er navnet på Flytogets nye konsept. Sentralt i kampanjen står et dusin filmer, som hver er cirka like effektive som flytogreisen.

57058 18055 original
57061 272f4 original
57064 d44a9 original
57067 19f35 original
57070 4ae43 original
57073 f3292 original
57076 5ca6c original
57079 bb5ef original
57082 b8274 original
57085 8ebcf original
57088 a6c16 original
57091 7e74b original

– Det er nok å være spent på når man skal ut å reise. Om du ankommer flyplassen i rute skal derimot ikke være spennende, det skal man bare være helt trygg på, sier Lena Angela Nesteby, merkevaresjef i Flytoget.

Med en punktlighet på 97 prosent og kundetilfredshet på 97,3 prosent, ble Flytoget i 2014, for tredje år på rad, kåret til kundens favoritt i Norsk Kundebarometer. Men det er økende konkurranse om de stadig flere som flyr til og fra Oslo Lufthavn.

– Kjernen i kundeopplevelsen vi leverer har alltid vært den gode følelsen av at ting bare funker. Lav puls, senkede skuldre og visshet om å komme fort og punktlig fram. Der ligger vår differensiator overfor våre konkurrenter, noe «Alltid på skinner» skal være en påminner om og forsterker av, sier Nesteby. Teamet i McCann Oslo legger til at lengden på filmene ikke er valgt helt tilfeldig.

– De er cirka like mange sekunder som flytogreisen fra Oslo til Gardermoen tar minutter, altså under 20. Dermed er de også godt tilpasset andre formater enn TV, for eksempel som pre-rolls. Så får vi se om det ikke også etterhvert kommer en versjon som syr sammen alle tolv filmene til én, sier kundeansvarlig rådgiver i McCann Oslo, Bjørn Erling Solberg.

Filmene er produsert av Social Club, med regissør Jesper Ericstam.