Boligreisen fra A til Å

Arbeid av POL

Ny kampanje for DNB fra POL.

I dag lanseres Boligreisen, satsningen som skal vise at DNB er kundens fremste rådgiver ved boligbytte, enten vi er eiendomsmeglere, kunderådgivere eller finansrådgivere. Med Boligreisen skal vi en gang for alle bevise at vi er tilstede når det gjelder som mest. Nå er vi klare til å markedsføre DNB som best på boligbytte, og i 2015 skal Boligreisen bli et kjent begrep både i og utenfor banken.

– Boligbytte handler om en masse tekniske ting; finansieringsbevis, lånesøknader og rentekalkuleringer. Den ekstra kundeopplevelsen vi kan skape er ved å være tilstede for kundene i det som for mange er en nervepirrende prosess, og en prosess som ofte tar mye plass i hodet, sier kreativ leder i DNB Janne Espevalen.

All informasjon på ett sted

Fra kundens første tanker om å bytte bolig og frem til ny bolig er signert, overtatt og innviet, har kunden vært igjennom en følelsesreise med både opp og nedturer. Behovet for informasjon og råd underveis er stort. Problemet er at denne informasjonen er spredt på veldig mange ulike steder, avhengig av hvor man er i kjøpsprosessen. Derfor har vi nå samlet all informasjon om boligkjøp på ett sted, slik at folk kan ta hele boligreisen på dnb.no og vi i DNB skal være der for kunden på hele reisen.

Her kan du bli med på innsiden av en boligkjøpers hode og gjøre en reise gjennom alt du må tenke på, med egne rom for alle faser i et boligkjøp.  Helt fra den første tanken om å flytte, til du åpner flyttekassene i din nye bolig. 

Boligreisen er ikke en begrenset kampanjeside. Den er fullintegrert med dnb.no. og er et verktøy som opererer på to nivåer. Overblikk eller fordypning. Og det er enkelt å hoppe mellom dem. Uansett hvilken fase du befinner deg i, finner du informasjon og nyttige tips om nettopp det du lurer på. Den har integrerte løsninger for alle DNB sine digitale tjenester. Det betyr at du når som helst i reisen også kan chatte med en bankrådgiver. Du kan sjekke hvor mye du kan låne, søke lån, bestille finansieringsbevis eller gratis verdivurdering av egen bolig. Du kan også opprette et drømmeboligsøk for boligen du er ute etter.

«Our House» på Lillehammer

Akkurat nå er Vignesgata 17 på Lillehammer til salgs. Villaen er Norges eneste boligprospektet med egen musikkvideo.

Boligprospekter er ofte veldig like, og smidd over samme lesten. De viser bilder av eiendommen og inneholder alle nødvendige fakta folk ønsker. Det vi vet, er at følelsen og opplevelsen potensielle kjøpere får når de er på visning, ofte har like stor betydning som kvadratmeterpris og antall rom. Men husets «sjel» er nesten umulig å formidle i tradisjonelle prospekter.

Derfor har vi laget «Our House», et musikkvideoprospekt som viser historien og minner fra et hus. Hør det Norske stjerneskuddet Anna Of The North sin coverversjon av Madness. 

Boligreisen er DNB sin største satsing noensinne. Lån, forsikring og eiendom er alle områder som er integrert i kundereisen. Kampanjen tas ut i ulike kanaler – alt fra  TV, web, print og sosiale medier til profilerte filialer med motiverte rådgivere. 

Et slik prosjekt krever et veldig tett samarbeid mellom kunde, byrå og produksjon.

– Uten fabelaktig innsats fra DNB, og all den uvurderlige kunnskapen og viljen som ligger hos APT, hadde aldri Boligreisen sett dagens lys. Vi føler oss heldige som får jobbe så tett med Norges beste digitale produksjonsmiljø, sier Thorbjørn Ruud.

Skal du kjøpe bolig i 2015? Ta Boligreisen hos DNB først.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.