Vipps, så er det gjort!

Arbeid av ANTI

DNB lanserer en ny betalingstjeneste for mobilen med hjelp fra ANTI.

Vipps er en app som skal gjøre det enklere å overføre penger fra deg til en venn eller mellom flere. En person-til-person betalingstjeneste. Avsender og utvikler er DNB, men appen skal skal være tilgjengelig for alle. 

– Vi er opptatt av kontinuerlig å finne nye løsninger som gjør hverdagen enklere for våre kunder. Med Vipps har vi laget en tjeneste for alle med et norsk bankkort som gjør det enklere å splitte restaurantregninga, oppgjøret etter jenteturen eller bare overføre penger mellom venner. Kort fortalt, nå har vi gjort betaling og overføring enklere enn noensinne, sier Sponsor- og merkevaresjef i DNB, Camilla Forberg.

Åpen for alle

Banksektoren, som alle andre sektorer er i stor endring, og med «Vipps» har DNB utviklet en enkel og supernyttig tjeneste for alle. Nettopp det siste er et viktig poeng. Tjenesten er åpen for alle med norsk bankkort, ikke nødvendigvis bare DNBs kunder. «Vipps» lanseres i disse dager og det er DNBs designpartner ANTI som har bistått med merkevarestruktur og visuell identitet. 

– Det har vært en kjempespennende prosess der vi har vært innom hundrevis av navn før vi sammen fant et norsk og passende navn. Et enkelt navn som setter seg raskt og som spiller på tjenestens fordel, rask overføring mellom to eller flere parter. I arbeidet med den visuelle identitet ønsket vi tidlig å lage en dynamisk logo som kan utvikle seg, reagere og gi signaler ut ifra hva du gjør i appen. Logoens formspråk gir positive assosiasjoner og skal symbolisere en enkel og bekymringsfri måte å overføre penger på, sier Kjetil Wold, kreativ direktør i ANTI. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.