Tester bremsene på Kjerag

Arbeid av JCP Ignite

«Det Elektriske Eksperimentet»: DBS revitaliseres i disse dager gjennom ny merkevarestrategi og en kampanje som fronter el-sykkel.

Den nye kommunikasjonen skal bygge videre på stoltheten og opphavet til det eneste sanne norske sykkelmerket, og vise at syklene er skapt for norske forhold. Den første kampanjen som formidler den nye merkevarestrategien til DBS er «Det Elektriske Eksperimentet».

Skapt for norske forhold. Designet av nordmenn siden 1932

I den nye kampanjen blir to vanlige, men eventyrlystne nordmenn sendt landet rundt for å utfordre hverandre og el-sykkelens spesifikasjoner. De tester blant annet bremsene på Kjerag og kreftene opp Trollstigen. 

– Som et norsk sykkelmerke føler vi at det er vårt ansvar å teste el-sykler skikkelig i norske forhold. Tester er blitt gjort tidligere i forskjellige varianter, men vi ville gjøre noe litt annerledes, med større underholdningsverdi. Samtidig ville vi svare på det de fleste nordmenn lurer på angående el-sykler, som for eksempel batterikapasitet, kvalitet og  kraft. For oss har dette blitt det ultimate eksperimentet av el-sykler, seks episoder i alt, filmet på seks helt forskjellige steder i Norge. Alt for å teste om elektriske sykler fra DBS virkelig er skapt for norske forhold, sier Katrine Steiro, markedssjef i DBS Norge.

Kampanjen ble lansert 3. september 2015. Se alle eksperimentene på www.DBSeksperimentet.no.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.