Kitchen designer Slottsfjell

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Før sommeren ble det klart at Slottsfjell-festivalen inngikk samarbeid med Kitchen Reklamebyrå. Nå er første leveranse klar av den nye visuelle identiteten.

Slottsfjell-festivalen har sakte, men sikkert bygget seg opp til å bli en stor og viktig festival blant alt sommer-Norge har å tilby. Gjennom de siste 10 årene har festivalen vokst år etter år, og er nå en av de største festivalene for norske talenter, så vel som store internasjonale navn. Hver sommer bestiges Slottsfjellet i Tønsberg av tusenvis ivrige festivalgangere.

Det er nettopp selve Slottsfjellet som er utgangspunktet for festivalens nye identitet. Med utgangspunkt i kart og topografi har fjellets egne høydekurver blitt selve basisen i den nye designen.

– Ved å bruke Slottsfjellets topografiske kurver gir vi festivalen en visuell identitet som er helt særegen og som bare akkurat denne festivalen kan ha, forteller seniordesigner i Kitchen, Marianne Sæther

– Det topografiske uttrykket har også veldig spennende former som visuelt sett skaper koblinger opp mot musikk og lydbølger.

I tillegg til den åpenbare geografiske koblingen mellom festival og kart, innebærer festivallivet også en del navigering. Man skal orientere seg så enkelt som mulig mellom camping, toaletter, barer, scener og andre fasiliteter. Med bakgrunn i dette har også andre symboler fra orienteringens edle kunst funnet sin naturlige plass i Slottsfjells identitet. 

– Slottsfjell er svært takknemlig og i ekstase etter å ha fått lov til å samarbeide med Kitchen om årets designprofil for festivalen. Soliditeten Kitchen leverer i både grunntanke og ferdig profil er noe vi er veldig glade for, og føler vi nå er på det nivået vi ønsker med hensyn til visuelt uttrykk. Vi gleder oss til å vise frem alt Kitchen har laget for oss i tiden fremover, og er helt sikre på at gjestene våre vil sette pris på tydeligheten og profesjonaliteten i årets profil, avslutter Johannes Lund, daglig leder i Slottsfjell-festivalen. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.