Byggmakker bygger landet

Fortellingen om det nye, moderne og innovative Byggmakker har selskapets historie, kunnskap og kompetanse som fundament.

70801 86248 original

Etter noen år med tøffe økonomiske tider og behov for omstilling, har vinden snudd for byggevarekjeden Byggmakker.

– Vi opplever nå både omsetningsvekst og tjener igjen penger. Tiden var moden for at Byggmakker utviklet en ny forretningsstrategi som med utgangspunkt i kompetanse og service skal bli en ennå mer fleksibel og kundetilpasset byggevarekjede. Vi skal være konkurransedyktige på pris og varesortiment, og skal tilfredsstille kundene som forventer flere og bedre digitale tjenester. I tillegg skal vi legge bedre til rette for at kundene kan ta de gode valgene, særlig knyttet til energieffektivisering. Alt dette har vi samlet under den nye misjonen ”Byggmakker bygger landet”, fordi det både henviser til hva vi historisk har bidratt med og hva vi skal fortsette med, sier salgs- og markedsdirektør Kari Moberg i Byggmakker.

Skal bygge stolthet

I forbindelse med utviklingen og lanseringen av den nye strategien til Byggmakker fikk byggevarekjedens kommunikasjonsselskap, Nucleus oppdraget om å lage en film som skulle bygge stolthet, særlig ovenfor ansatte, leverandører og proffkundene.

– En krevende og utfordrende oppgave, men samtidig veldig motiverende. Byggmakker er et selskap fylt med historie, kunnskap og kompetanse som skaper trygghet og tillit. Det var viktig for oss at filmen bygget videre på dette når det nye, moderne og innovative Byggmakker skulle vises frem, sier seniorrådgiver Leif Iversen i Nucleus.

– Briefen som kom fra Byggmakker og Nucleus til denne jobben var grundig og veldig inspirerende, sier regissør Ubbe Haavind fra Kandidat.

– Da prosessen startet i fjor høst, ga de meg stort spillerom og jeg fikk god tid til å jobbe ut manus. Dette har vært en morsom jobb å gjøre, avslutter Haavind.