Kjedelig, men viktig 2.0

Arbeid av Geelmuyden Kiese

Kampanjen som skal øke unge arbeidstakeres kunnskap om rettigheter og plikter i arbeidslivet er ute med nye filmer.

Denne gangen er fokuset på viktigheten av det organiserte arbeidslivet. Bak kampanjen står fortsatt Treparts bransjeprogram uteliv, bestående av arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, KS, Parat og Arbeidstilsynet.

– Både bransjeprogrammet og vi ønsket å ta vare på universet vi hadde skapt i fjor, og som målgruppen hadde omfavnet. Men den nye tematikken for årets filmer gjorde at vi måtte tenke litt annerledes siden det ikke lenger var snakk om regler nedtegnet svart på hvitt. Nå skulle vi vise de potensielle konsekvensene av valget mellom å stå innenfor eller utenfor det organiserte arbeidslivet, sier Trygve A. Tønnessen, kreatør i Geelmuyden Kiese.

Det er laget 2 1/2 nye filmer som går som skipable pre-rolls på YouTube. De er i år som i fjor laget sammen med Fantefilm og regissør Ola Markus Lisberg.

– I fjor tilbrakte vi tre pussige opptaksdager på Grand Hotell Hønefoss. I år måtte vi klare oss med én dag i området rundt Kolbotn og Tyrigrava. Men absurditeten var definitivt ikke mindre denne gangen, sier Tønnessen.


Kommentarer

Fanny Vaager

Tekstforfatter i Per Høj

1 år, 3 måneder siden

Bravo!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.