SMFB fortsetter å levere

Arbeid av SMFB

For én dag kunne folk i Los Angeles få Diadora-sko løpt direkte hjem på døren innen 30 minutter fra bestilling. Om det tok lengre tid var skoene gratis. 

SMFB vant før nyttår den globale kontoen for sportsmerket Diadora. Byråets hovedoppgave ble å revitalisere Diadora-merkevaren globalt, med fokus på løpesko og klær. Vårens kampanje, hvor et par sko ble løpt 1500 kilometer fra fabrikken i Italia til en kunde i Barcelona, har vært en stor suksess. Den kan vise til svært gode resultater med økt global merkevarekjennskap og stor økning i online salg. 

I oppfølgerkampanjen introduserer Diadora, i samarbeid med butikken BAIT i Los Angeles, en helt spesiell leveringstjeneste. Folk som bodde innen en radius av 5 kilometer fra butikken kunne for en dag bestille Diadora-sko fra butikken og få dem levert på døren innen 30 minutter. Om løperne brukte lenger tid en avtalt, fikk kunden skoene gratis. Produktet folk kunne bestille var den ikoniske løpeskoen N9000, og målet med kampanjen var å promotere modellen, og fortsette å forsterke Diadora som et løpe- og sportsbrand. 

– Vi ønsket å bygge videre på suksessen fra vår- og sommerkampanjen. Det er viktig for oss å vise at Diadora handler om glede, og vi ønsker å gjøre aktiviteter som dette som kan skille seg ut og differensiere Diadora i sportsmarkedet, sier Romina Zanchetta, Head of Communication i Diadora.

SMFB har også denne gangen forvaltet all global media i et bredt spekter av sosiale og digitale drevet kanaler.

– Denne gangen har vi kunnet bruke enormt mye av den gode læringen fra vårens kampanje, som blant annet ga 40 millioner videovisninger, til å ytterligere spisse en ny og spennende dynamikk i denne høst-kampanjen, sier Kim Herlung, byråsjef og rådgiver i SMFB Engine.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.