La gullvaginaen skinne

Arbeid av Los & Co

Asan Intimvask har slått seg sammen med Tusvik & Tønne for å kaste velfortjent lys over underlivet.

– Vaginaen har alltid vært tabu, og dette henger dessverre fortsatt igjen i dag. Mange unge kvinner har dårlig selvtillit når det gjelder underlivet fordi det oppfattes som noe skamfullt og flaut, sier Sigrid Bonde Tusvik og Lisa Tønne, kvinnene bak Norges største podkast, Tusvik & Tønne.

For å skape større stolthet og selvtillit rundt kvinners underliv, har Asan Intimvask derfor utviklet gullforgylte vagina-smykker, såkalte #gullvaginaer i samarbeid med Ilda Design. Smykkene ble lansert med brask og underlivsprat på Tusvik & Tønne, og loddet ut på Asan sin Facebook-side, hvor alle som vil kan nominere kule damer til å få et smykke.

– Gullvaginaen skal hedre de mange kvinnene som gjør noe bra i samfunnet eller på hjemmebane, sier Monica Børter Bekkhus, markedsdirektør i Weifa. 

– Den skal gjøre stas på alle som gjør deg stolt av å være dame. 

4000 nomineringer

Med Tusvik & Tønne som talspersoner, har gullvaginaen gått sin seiersgang på blant annet Senkveld med Thomas og Harald, God Morgen Norge, Snapkollektivet, Instagram og ulike blogger. Gullvaginaen var også årets premie på Sunn Fornuft-prisen, en prisutdeling til gode forbilder i bloggmiljøet.

Til nå har over 4000 kvinner og jenter nominert enten seg selv andre til å få en gullvagina på Asan sin Facebook-side.

– Vi merket kjapt at dette var noe kvinner hadde ønsket seg. Responsen har vært fantastisk, sier Christin Elvegård, rådgiver i Los & Co.

Gullvaginaen er en langsiktig kampanje for Asan Intimvask, som fortsetter også i 2017. 

– Vi håper gullvaginaen kan bidra til at flere kvinner får et mer åpent forhold til underlivet sitt. Det er en kroppsdel som burde blitt trukket frem i lyset for lenge siden, sier Kaja Wang og Nora Eide, kreatører i Los & Co.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.