Promoterer norsk toppfotball på TVNorge

Arbeid av POL

Filmen som skal promotere «Eliteserien», den norske fotballsatsingen til Discovery, dyrker TV-serieformatet.

Mandag kveld slapp Discovery-nettverket sin første reklamefilm knyttet til sin store, norske fotballsatsing. Det var i fjor på disse tider at det ble kjent at det amerikanske mediekonsernet kjøpte rettighetene for seks år til den norske toppfotballen. Oppgaven var å finne et nytt konsept for «Eliteserien» som skulle brukes på alt fra promoer, off-air, key visuals til studio og intro til de nye sendingene. 

Da serien byttet navn fra «Tippeligaen» til «Eliteserien» bestemte vi oss for å dyrke det alle snakker om rundt lunsjbordet i dag, nemlig tv-serie formatet. Og den serien som kanskje er den mest spennende av dem alle her i Norge, det er «Eliteserien». I hvert fall for de som er glade i sport. «Eliteserien» har alt: 240 nervepirrende episoder med helter og tapere, drama og intriger. Det er disse elementene vi skal løfte fram og gjennomsyre hele kampanjen.

Det har vært et tett samarbeid med markedsavdelingen i TVNorge/Eurosport og Norsk Toppfotball gjennom hele høsten for å kunne integrere det nye uttrykket på best mulig måte.

Og med oss på laget har vi hatt Gimpville som har jobbet døgnet rundt for å få ferdig alle elementene til kampanjen. Vi tar av oss hatten for den kvaliteten de leverer.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.