Kitchen drar på Piknik

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Piknik i Parken avslørte på tampen av året sin nye grafiske profil, inspirert av Gustav Vigelands kunst. Den er det Kitchen som står bak.

For tredje året på rad inviterer festivalen Piknik i Parken til Oslos største piknik, med et knippe av verdens fremste artister på scenen. På tampen av året presenterte de både festivalens første artister, men også ny profil og design. Det er det Kitchen som står bak.

– Vi avsluttet året på best mulig måte, med et sterkt artistslipp og med ny grafisk profil som er i tråd med våre ambisjoner om hva Piknik i Parken skal være. Som festival er det å ha en tydelig identitet stadig viktigere, og Kitchen har vært viktig og sentrale i vår utvikling, sier Peer Osmundsvaag, bookingansvarlig og en av eierne av Piknik i Parken.

Kitchen har de siste årene bygget seg opp en solid erfaring fra musikkbransjen, og jobber blant annet med Slottsfjellfestivalen og Oslo Sommertid (med blant annet Marcus og Martinus). I tillegg står de sammen med Void bak den prisvinnende jobben «The Secret Num8ers» for Kraftwerk.

Aleksander Erichsen og Thea Emanuelsen har stått bak det overordnete konseptet, mens designer Kamilla Ellingsen har utviklet selve designet til Piknik i Parken.

– Vi synes det er veldig stas å få jobbe med en festival som Piknik i Parken, som evner å gjøre festivalformatet intimt. Piknik i Parken har også en helt unik plassering midt blant Gustav Vigelands kunst. Før i tiden lagde man byster for å hedre store personligheter. Vi vil gi årets headlinere den samme æren ved å portrettere dem som byster, kombinert med et moderne grafisk uttrykk inspirert av plasseringen til festivalen. Når musikken inntar Vigelandsparken vil bystene komme til live på scenen, sier teamet.

– Vi i Kitchen er stolte av å jobbe med mange toneangivende musikkfestivaler i Norge. Piknik i Parken er i våre øyne en festival med stort potensiale. Mange interessante artister som folk gjerne vil se, samt mange nye spennende artister å oppdage. Vår jobb vil være å løfte frem det unike med festivalen og synliggjøre dette for et større publikum, avslutter kreativ produsent og konsulent Aram Zarkoob Vaughan.

Oppdraget består av identitet, kommunikasjon, skilting, digitale flater m.m og er under utrulling i disse dager.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.