Alltid, alltid oppdatert på sport

Et knippe reklamefilmer for VGs sports- og fotballsatsning i forbindelse med samarbeidet med Discovery og Eliteserien.

81918 d8c46 original
81921 99d38 original
81924 c682c original
81927 a7cac original

2017 blir et viktig fotballår for VG-sporten. Samarbeidet med Discovery om Eliteserien er en av grunnene til det. I den forbindelse slippes nå et knippe reklamefilmer for VGs sports- og fotballsatsning. Saatchi har laget filmene som handler om å holde seg oppdatert. På godt og vondt. Produksjonen er ved Bacon og regiduoen Lionel Goldstein.

– Det har vært en krevende, men gøyal prosess. En utfordrende ide og noen utfordrende regissører som jobber veldig annerledes enn vi er vant til, har resultert i noen friske filmer vi er skikkelig stolte av, sier Øyvind Waage, Kreativ leder i Saatchi & Saatchi.

Onlinefilmene er laget med sluttplakater for alle lag i eliteserien og 1. div pluss toppseriene i England, Tyskland, Spania og Italia. På Facebook målrettes filmene mot supporterne til de forskjellige lagene, slik at alle får se sitt eget lag på sluttplakaten.

– Med VG holder du deg alltid oppdatert med det aller siste innen sport og fotball. Kampanjen skal løfte frem vår forsterkede satsning på sport og Eliteserien og forhåpentligvis løfte interessen rundt norsk toppfotball, sier Hanan Jahr, markedsdirektør i VG.

Filmene har premiere i disse dager for å få norske supportere ut av dvalen og trykket økes i takt med fotballfeberen frem mot seriestart lørdag 1. april.