Kriminelt godt engasjement rundt kriminelt god is

Arbeid av We Are Live AS

I forbindelse med lanseringen av tre nye tilskudd i WANTED-serien iscenesatte Diplom-Is et innbrudd i sitt eget fryselager.

Dette var starten på en kampanje der målgruppen ble engasjert i jakten på å få tilbake utbyttet, med Snapchat som hovedkanal.

– Med denne kampanjen ønsket vi at målgruppen skulle engasjere seg enda mer i merkevaren. Konseptet traff midt i blinken, og vi har opplevd stort engasjement både på Snapchat og Facebook, sier markedssjef i Diplom-Is, Stine Marie Sjølie.

Gjennom Snapchat kunne man følge og delta i jakten på WANTED-nyhetene, og det ga målgruppen mulighet til å være direkte i kontakt med Diplom-Is.

I tillegg ble det gjennom den tre uker lange kampanjeperioden laget seks filmer til Facebook som blant annet viste innbruddet hos Diplom-Is, kidnapping av produktsjef Helle Pernille Sørensen og en spektakulær avslutningsjakt.

Kampanjen ble avsluttet med en vill biljakt hvor ransbilen endte på hodet midt på Aker Brygge. Her fikk tusenvis av forbipasserende smake på den ettersøkte smaken.

– Det har vært morsomt å lage en kampanje for en så konseptuell produktserie som åpner opp for mye gøy. Samtidig har det vært intensivt med korte tidsfrister der alt innhold har blitt utviklet og produsert underveis. Det krever mye av alle involverte parter å jobbe på denne måten, men Diplom-Is, MediaCom og ikke minst Expect Films har vært særdeles fleksible og raske på ballen, sier kreatør Fredrik Bjørn.

Snapchat-kontoen til Diplom-Is gikk fra ca 500 til over 4.000 følgere, og det kom daglig inn hundrevis av snaps som ble besvart. I overkant av en halv million har sett en av filmene fra start til slutt, noe som gir en gjennomførelse på 27,6 prosent, og totalt antall involveringer på filmene i kampanjen var rett i underkant av 80.000.

Alle filmene kan ses på Facebooksiden til Diplom-Is.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.