Historisk Specsavers-konsept
Heisholt Inc & Sagveien Resort skriver historie, når de nå lanserer nye radiospotter for Specsavers i det kjente konseptet «Skulle ha gått til Specsavers».
Aktuelt byrå
HEISHOLT INC
– Det går meget bra på alle måter med Specsavers om dagen, og radio er en viktig kanal for oss. Vi har kjørt med varianter av samme idémekanikk i mange år, og følte at det var på tide å utfordre oss selv og lage noe nytt innen konseptet «Skulle ha gått til Specsavers», sier Henning Eriksen, markedsdirektør i Specsavers.
– Det å ha et perfekt syn og friske øyne til enhver anleding kan påvirke så mangt, og det nye konseptet er vel ikke så mye mer komplisert enn dét. I stedet for å forsøke å skrive situasjoner der det går galt på grunn av dårlig syn, har Heisholt Inc. og Sagveien Resort dratt det inn i en historisk kontekst, og gjort vår egen tolkning av ulike kjente og ukjente ekte hendelser som har påvirket vår verden, sier Erik Heisholt i Heisholt Inc.
Den nye kampanjen starter i begynnelsen av mai, og det er i første omgang utviklet seks nye radiospotter: «Bergen 1349», «Oseania», «Titanic», «Alexandria», «Olje» og «Harry Potter».