Kan en Toppris redde pinnsvinbestanden?

Arbeid av SMFB

Fremfor å lage en kampanje der folk kan vinne det ene eller andre, gir vi heller muligheten å hjelpe andre – og bli deres helt!

Freia lanserer i disse dager en kampanje der premien befinner seg et stykke unna sydentur eller en scooter. Derimot kan åtte heldige sjokoladekjøpere se frem mot noe så høvisk som heltestatus. 

I «Prosjekt Heltestatus» har Freia gjemt unike koder i åtte sjokolader rundt om i Norge. De som finner koden vil bli en helt når 25.000 kroner doneres i deres navn til et boccialag på Vestlandet, et skolekorps uten uniformer, eller for å redde hele Norges pinnsvinbestand. Alle helter vil få navn og ansiktet sitt inngravert på en plakett, som vil pryde veggene til prosjektet de støtter, i tillegg til å bli en helt for evigheten.

Uegosistisk

«Kjøp og vinn» er en velkjent mekanikk i FMCG. For årets store forbrukerkampanje var Freia på utkikk etter noe litt friskere, som kunne aktivere porteføljen av småsjokolade.  

– De aller fleste activation kampanjer overgår hverandre etter å ha den beste premien, sier Brand Manager i Freia, Madelene Huseby

– Denne «inflasjonen» har jo resultert i at til og med en uke på Maldivene med butler inkludert ikke hever så mange øyebryn lenger.

Selv om sjokoladene i kampanjen er «ego-produkter», er Freia overbevist om at nordmenn ser verdien av å være uegoistisk og æren som kommer av å støtte noen som trenger det.

– Vi måtte finne en slags standard på prosjektene som skulle støttes. De vi fant bærer preg av å være positive dugnadstiltak som trenger en liten økonomisk dytt, og som kan glede flere i nærmiljøet. Vi tenker det må være bedre å bli husket som den personen som ga syv hjemløse og feilernærte katter nye tenner, enn å vinne et hooverboard til seg selv, som går i stykker etter ett år uansett. Hvis du ikke er kattehater, da – og dem har vi ikke noe til overs for uansett, sier kreativt team i SMFB, Per Erik Jarl og Christian Hygen.

Besøkshesten Liva

Alle som finner en kode i sjokoladen, kan registrere seg på Freia.no og velge hvilket prosjekt de ønsker å støtte med 25.000 kroner. Prosjektene er nye utvalgt, der de på hver sin måte bidrar til å gjøre landet vårt litt varmere og mer interessant. Blant de åtte prosjektene finner vi besøkshesten Liva som ønsker å besøke flere, et ungt rockeband som vil spille inn demo, et regnplaget boccialag som ønsker seg en gapahuk, hjemløse katter, et fotballlag i Nord Norge, en sportsklubb på Tøyen, og utrydningstruede pinnsvin.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.