DNB bulker julen inn

Arbeid av TRY

DNB gir uheldige sjåfører en tidlig julegave.

Desember er statistisk sett verstingmåneden når det kommer til bilskader, en innsikt kreatørteamet Eirik Sørensen og Caroline Riis valgte å omfavne i DNBs nye forsikringskampanje.

– De fleste sjåfører kan nok kjenne seg igjen i at det ikke finnes ikke noe verre sted å være enn i et P-hus i julestria, noe vi innså ga DNB den perfekte anledningen til å snakke om bilforsikring, sier Caroline. 

Filmen, laget av TRY og produsert av Bacon, satser stort på å stå ut i et ellers idyllisk reklameunivers denne julen. Til fagre toner fra Sølvguttenes «Glade Jul» får vi et overraskende brutalt innblikk i hvorfor det kan være lurt å forsikre bilen sin hos DNB. 

Mette Olsen, konseptansvarlig for markedskommunikasjon i DNB forklarer grunnen bak det nyeste tilbudet fra DNB Bilforsikring, og innsikten i kommunikasjonsuttaket:

– Mange forsikringskunder vegrer seg for å rapportere småskader på bilen, i frykt for å påvirke bonusen sin. Derfor lanserer DNB Forsikring BonusBulken, der alle kunder får én årlig bulk på forsikringen som ikke går ut over bonusen. Det at filmen lanseres i årets verste bulkemåned er jo en bonus i seg selv, smiler hun.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.