Den snikende parkeringsstolpen

Arbeid av TRY

Trange parkeringshus kan være et mareritt. Dette blir satt på spissen i den nye kampanjen til DNB Forsikring med en lydløs og utspekulert parkeringsstolpe.

Alle kjenner den forbanna stolpen som sniker seg inn i blindsonen når du skal parkere. Uten at du aner hvor den kom fra, står den plutselig alt for nære bildøra, eller midt i kjørebanen når du rygger. Faktisk skjer så mange som én av tre bilskader i forbindelse med parkering, og de fleste småbulkene blir heller ikke reparert. Mange kvier seg nemlig for å ringe forsikringsselskapet i frykt for å miste bonusen. 

Dette er bakgrunnen for at DNB Forsikring har lansert Bonusbulken, en tjeneste som gir alle kunder én bulk i året uten bonustap. Hovedrollen i den nye kampanjen spilles av en spesialbygget og fjernstyrt stolpe som sniker seg rundt i et parkeringshus utenfor Oslo.

Allerede tatt godt i mot

Mette Olsen, konseptansvarlig for markedskommunikasjon i DNB, forteller at Bonusbulken allerede har blitt tatt veldig godt i mot i markedet.

– Før jul hadde vi et mål om en salgsøkning i bilforsikring på 30 prosent, og allerede etter første del av kampanjen er målet innfridd med god margin. Nå håper vi på enda større oppmerksomhet med den snikende stolpen vår, men aller helst håper vi at Bonusbulken gjør at kundene våre puster litt lettere, både før og etter en eventuell bulk, sier Olsen.

TRY står bak

TRY Reklamebyrå står bak ideen og Bacon har stått for produksjon. Kreatør-team Caroline Riis og Eirik Sørensen forteller at det var utfordrende å bygge en fjernstyrt parkeringsstolpe.

– Stolpe-replikaen måtte se ett hundre prosent autentisk ut, bevege seg i alle retninger, kjøre raskt, være lydløs og ikke minst bli stående helt støtt etter å ha vært i bevegelse. Som en slags ninjastolpe. Det ble løst ved å bygge en tyngre stålkonstruksjon rundt to elmotorer med mykere MDF-plater ytterst. I tillegg skjuler det seg en fjernstyrt teleskoptopp på innsiden, avslører Sørensen. 

Dokumentasjonen av stuntet har blitt til filmer som skal spres i sosiale medier, men vil også være å se på TV i ukene som kommer. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.