Håndball-EM er ikke helt det samme uten brøling!

Arbeid av SMFB

VG lanserer en ny tjeneste for å støtte Håndballgutta under EM; en heiagjeng på tribunen som roper det folket vil.

Som mangeårig sponsor av håndballforbundet, ville VG, i samarbeid med SMFB, gjøre noe spesielt for Håndballgutta i årets EM. Fremfor å bare være en «stolt sponsor» går de derfor nye veier for å hjelpe Norge til gull. 

– Selv om Håndballgutta er gode, trenger de all den støtten de kan få. Derfor lagde VG «Brølerøret», som overfører folkets engasjement fra de tusen stuer helt ned til tribunene i Kroatia, sier markedskonsulent med ansvar for sponsrater i VG, Vjollca Moazzem

Håndballen er ikke helt det samme uten engasjement

Tjenesten lar folk skrive inn sitt heiarop, som så blir ropt ut live på tribunen under kampene av VG sitt eget tribunekor.

– Så fremfor å rope til TV-en under kampen, så kan du få det ropt ut på tribunen av VG, sier Moazzem.

Kreativt team i SMFB, Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre mener alle presterer bedre når de blir heiet på, selv topptrente håndballspillere.

– Ikke alle håndballinteresserte nordmenn har mulighet til å ta to uker i Kroatia i januar, så hva er da bedre at noen andre kan rope for deg, det du måtte ha på hjertet under kampen?

«Brølerøret» er første kampanje ut på VG sitt nye sponsorkonsept, som skal ta tak i engasjementet som skapes. For verken håndball, fotball, sjakk eller snowboard er helt det samme uten engasjement. Konseptet er utviklet sammen med SMFB, og det vil dukke opp flere engasjerende tiltak utover året.

Heia Norge stå nå på, ser ut som dommer’n er sliten nå!

Som alt ektefølt engasjement stilles ingen krav til rytme eller rim. Heiarop vil bli forsøkt fremført med den innlevelsen den fortjener av VG sine utsendte på tribunen. Så om noen mener Sagosen er verdens beste, eller dommeren bør bli strengere på holdning, så vil det ropes av full hals.

Brølene sendes inn på kamprop.vg.no, og man kan følge med på VG Sportens Snapchat-konto for å se hvilke brøl som brøles.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.