En enkel brief, tatt ut STORT

Ine Bryhn og Martin Ruge, det yngste kreative teamet hos POL, trenger ikke se lenger enn til Sverige for å finne utenlandske kampanjer de gjerne skulle ha laget selv.

77213 8a327 original
Fra kampanjen «Klaus Heidi» av DDB Stockholm for Lufthansa.

Ine Bryhn og Martin Ruge i denne ukens #Kudos.

Ine Bryhn og Martin Ruge føyk rett ut fra Westerdals og inn i fast jobb hos POL. Ikke bare trekker de ned gjennomsnittsalderen i Kristian August gate, de har allerede rukket å markere seg i både hjemlige og internasjonale konkurranser (Gullblyanten, Gullfisken, Gulltaggen, Webby, YoungGuns og New York Festivals, for å nevne noen). Ikke verst for noen som kun har jobbet i et år!

– Veldig gøy å få stafettpinnen fra Rikke og Karina! Vi liker utrolig godt det de har laget for Forsman & Bodenfors, og det er overraskende mange caser vi har blitt inspirert av som vi ikke visste de sto bak. Veldig flinke kreatører.

Fortell om en norskprodusert jobb dere er glad i.

  • «Kjetil vs. Sara», TRY for Tine

– Vi liker det nye arbeidet TRY har laget for Tine. Litt annerledes film som også lander fint i den kjente payoff’en. Smart utnyttelse av sponsoratet Tine har med Kjetil Jansrud.


– Så over til noen internasjonale jobber. Eller, egentlig bare over til nabolandet. Vi synes svenskene er veldig gode på reklame, og at de lager mye smart.

  • «Va som folk», Forsman & Bodenfors for IQ

– Forsman & Bodenfors har gjort utrolig mye fint for IQ, men favoritten er definitivt «Va som folk». En morsom og sjarmerende film om et seriøst tema. En veldig fin måte å tilnærme seg problematikken. Smart humor.


  • «Klaus Heidi», av DDB Stockholm for Lufthansa

– Klaus Heidi er et godt bevis på at en enkel brief om å selge flybilletter, kan tas ut STORT. (Mulig briefen var annerledes, men allikevel). Et bra case som vi stadig refererer til, og som vi gjerne kunne ønske vi hadde laget selv.


  • «Waltz on the Walls of City Hall» for GoPro

– Og til slutt en GoPro-film vi synes er veldig, veldig fin. Ikke minst smart trekk av GoPro å lage reklame bare ved å finne fete GoPro-filmer på Youtube og klistre på logo.


– Så velger vi å sende stafettpinnen videre til … (*trommevirvel*) Sondre Røe og Emil Hafslund i Anti! I tillegg til å være fantastiske folk og eks-klassekamerater er de megadyktige kreatører som fortjener kudos.