Kjøper kvitre-selskap

OMG har kjøpt Medialight som ledd i planen om å styrke satsingen på sosiale medier.

37785 327ad original

Medialight har gjennom sin ganske korte eksistens vist seg som et av landets ledende miljøer innen utvikling av kreative kampanjekonsepter, kursing og gode driftsløsninger for bedrifter i sosiale medier.

Et av de største. Etter flere års erfaring med å integrere sosiale medier i kundenes langsiktige strategier, startet OMG i 2011 en målrettet satsning på tjenester innen fagområdet. Med dette oppkjøpet vil selskapet være et av Norges største kompetansemiljøer innen sosiale medier.

Leder av OMG, Jørgen Schibsted, er svært entusiastisk for hva OMG sammen med «nerdene» fra Medialight kan skape:

– OMG har lenge fokusert på å tilby våre kunder smarte og målbare helhetsløsninger i digitale kanaler. Ved å få Ingvild, Fredrik og Siril på laget øker vi vår gjennomføringsevne og kan tilby både eksisterende og nye kunder fra begge selskaper unike løsninger på tvers av kanaler.

Ikke etter planen.
Medialight på sin side hadde egentlig lagt helt andre planer.

– Etter å ha jobbet i tospann i en periode følte vi nå at det løsnet skikkelig og vi var klare for å satse. Vi ansatte Siril til å hjelpe oss i videre vekst og var innstilte på å bygge sten på sten selv. Men, gjennom samtaler med OMG fant vi et sammenfallende fokus og ønske om vekst innen områder som fortsatt er lite utviklet. Vi så muligheten for raskt å kunne spole frem fem år og delta i et miljø hvor vi sammen kan levere mye bredere og skape flere suksesshistorier for våre kunder.

Medialight vant nettopp «Årets markedspris» for arbeidet hos sin største kunde Strømmen Storsenter.

OMG er allerede et av landets ledende selskaper innen søkemotormarkedsføring og har blant annet hjulpet Klikk.no til Gulltaggen for beste søkestrategi i 2011.