Facebook: Hybrid-kampanje en av årets beste

Saatchi & Saatchi Norge fikk gull i Facebook Studio Awards, prisen som hedrer merkevarene som i løpet av året brukte den sosiale plattformen på kløktigst vis for å engasjere.

46549 33544 original

Den aller gjeveste prisen i årets utgave av Facebook Studio Awards, Facebook Blue Award, gikk til to forskjellige byråer og kampanjer: Droga5 for «If We Made It» for Newcastle Brown Ale, samt Colenso BBDO/Aim Proximity for kampanjen «Trial By Timeline» for Amnesty International.

Den nest gjeveste utmerkelsen er Gold Award, en ære som kun tilfalt to byråer: Saatchi & Saatchi for «Try My Hybrid» for Toyota og Leo Burnett med kampanjen «Tailor Made» for en brasiliansk organdonasjons-organisasjon.

I praksis vil det si at Saatchi & Saatchis norske kampanje var blant de fire beste i en konkurranse der kampanjer fra 80 forskjellige land deltok. De 36 finalejobbene som kjempet om premiene kom fra 17 forskjellige land.

Det ble delt ut seks sølv og fem bronse i samme konkurranse. Saatchi & Saatchi snek seg med andre ord foran byråer som Heimat Berlin, 72andSunny og DDB Paris.

I år er det tredje gangen Facebook deler ut Facebook Studio Awards. «Prøv min hybrid» har fått en rekke andre utmerkelser både hjemme og internasjonalt.

Se alle vinnerne her. Se hvem som deltok i juryen her.