Tett På: «Modne bananer smaker best»

Amedias reklamekonkurranse «Tett På» har kåret Centerteam Reklamebyrå med annonser for Strandtorget Kjøpesenter til den beste reklamen i lokale medier i 3.kvartal.


53684 e1803 original
Vinnerbidraget i 3. kvartal, signert Centerteam Reklamebyrå

Amedias reklamekonkurranse «Tett På» kårer den beste reklamen i lokale medier hvert kvartal. Vinneren for 3. kvartal er nå klar: Centerteam Reklamebyrå med annonser for Strandtorget Kjøpesenter.

Av kvartalsvinnerne kåres en årsvinner som offentliggjøres på Gullblyanten i 2015. Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Ad Tech-konferansen i november 2015.

– Kjøpesenter-kommunikasjon har en tendens til å bli dominert av elleville dager, påtrengende familiearrangement og besøk fra mesterkokker. Gjennom enkel kartlegging av hvem som faktisk er på senteret til hvilke tid, har vinnerarbeidet klart det kunststykke å bryte igjennom kjøpesentrenes kommunikasjonsstøy. De har skapt et tiltak som ikke bare tar den lokale målgruppen på alvor, men som også bygger en topline merkevare. Dette er noe man altfor sjelden ser fra mindre aktører, sier juryen i sin begrunnelse.

– Centerteam har jobbet med Strandtorget kjøpesenter i mange år, og er godt kjent med mediebildet i området, forteller Christoffer Kvarberg i Centerteam Reklamebyrå.

– På Lillehammer og i omegn har fortsatt lokalavisen på print en sterk posisjon, og man kommer ikke forbi GD dersom man vil formidle sitt budskap til befolkningen. Denne kampanjen er derfor laget som en klassisk aviskampanje med tre helsider. Deretter er stoffet tilpasset digital bruk på de vanlige flatene. Som byrå er det gøy å boltre seg på helsideplass og samtidig vite at det funker, sier Kvarberg.

«Godt tenkt, lokalt forankret»

Det er Amedia Marked som er ansvarlig for konkurransen, som arrangeres i samarbeid med Kreativt Forum. I juryen sitter Torgeir Vierdal fra Anorak (juryleder), Doffen Trellevik fra MK Bergen, Egil Alv Andreassen fra Fasett og Ida Fjeldbraaten fra Saatchi & Saatchi.

Vinnerteamet består av: Christoffer Kvarberg (konsulent), Kristin Berg (prosjektleder), Marthe Figenschou (AD), Lisa Gjønnes (grafiker) og Magnus Haug Aurdal (tekstforfatter).

Frist for innsendelse av bidrag i årets siste kvartal er 31.desember. Kriterier for bidrag er «Godt tenkt, lokalt forankret» og «Godt fortalt til lokalsamfunnet». Det er materiell og kampanjer fra 2014 som blir vurdert. Dette gjelder reklame i Amedia Markeds lokalaviser, både innenfor tradisjonelle og digitale kanaler.