Finn til topps i Sølvmikken

Sølvmikken for desember 2014 går til Finn.no med en julegave-relatert kampanje utviklet av Try/Apt.

56150 57ee7 original

Noen julegaver er finere enn andre. Gavene man setter mindre pris på blir gjerne stående og samle støv. Men løsningen på problemet er like enkel som den er grei: Selg eller gi det bort på Finn.no.

Juryen var ikke sen om å la seg sjarmere av radiospottene, som de valgte å hedre med 1. plassen i desember:

– «Short and sweet» kom som en kjapp konklusjon etter gjennomlytting. Denne gangen var det større sprik i hva juryen mente enn på lenge, men disse spottene var godt likt av alle. Relevant, enkel og kul idé. Gøy at pakke-opp-grepet kan oppleves nytt og underholdende.

  • 1. Plass: Finn.no
  • Byrå: TRY/Apt
  • Kreativt team: Try/Apt (alle kreatørene)
  • Konsulent: Helge Gjertveit
  • Prosjektleder: Annette Werner
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann
  • Kundeansvarlig: Finn.no

Idiotenes arena

Med kampanjen for TV 2 sport premium ønsker sportskanalen å mobilisere de selverklærte fotballidiotene som ikke allerede har TV 2 sport premium. Juryen har følgende å bemerke:

– Den neddempede idéen og produksjonen er en deilig avveksling til det sedvanlige sportsståket. At de klarer å holde seg unna en salve på slutten for å markere galskapen, er classy. De to generelle spottene faller best i smak, jula blir litt for påtatt. Her kunne de nok tråkket enda mer til med inside-raritetene for å bli mer spennende. Nok en solid andre plass.

  • 2. plass: TV 2 sport premium
  • Byrå: LOS&CO
  • Kreativt team: Jan Cato Tangen og Ragnar Roksvåg
  • Prosjektleder: Katrine Øiestad
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kundeansvarlig: Ludvig Johansen

Mani og mobildata

Å kontinuerlig sjekke Facebook for «likes» kan gå utover mobilregningen din (blant andre ting). Djuice har svaret med abonnementet djuice Nonstop L.

Jurybegrunnelse: – En skrekkelig relevant idé i forhold til produktet, var vel nærmest det eneste juryen var helt enige om her. Spottene vakte alt fra latter til kommentarer som «jeg liker det og kjenner meg igjen», «jeg synes ikke det er gøy i det hele tatt» og et ønske om «litt mindre dramatisk sidemålsvibb». Disse trenger du ikke å høre mer enn èn gang for å ha en mening om.

  • 3. plass: Djuice
  • Byrå: TRY
  • Kreativt team: Camilla Bjørnhaug og Preben Moan
  • Konsulent: Sven Jensen
  • Prosjektleder: Silje Kjenseth-Wynter
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann
  • Kundeansvarlig: Christine Henriksen Aanestad

Du hører alle månedens og tidligere vinnere på gullmikken.no.


Finn+dame+Golfkoller.mp3

Finn+dame+Lanzarote.mp3

Finn+mann+Lagd+selv.mp3

Finn+mann+Militaerjakke(1).mp3

Finn+mann+Spesiell+og+kul.mp3

TV2_Sport_Premium_Spot4_alt1_V1_044.mp3

TV2_Sport_Premium_Spot5_alt1_V1_038.mp3

TV2_Sport_Premium_Spot6_alt1_V1_038.mp3

TV2_Sport_Premium_Spot7_alt1_V1_038.mp3

7232+Djuice+Facebook.mp3

7232+Djuice+YR.mp3