Fredag slippes Young Lions-briefen
Er du 28 år eller yngre, ansatt i byrå og har lyst til å konkurrere mot andre unge kreatører fra hele verden under Cannes Lions i juni? Da må du løse briefen til Young Lions, som slippes førstkommende fredag.
Fredag 30. januar kl. 09.00 offentliggjøres briefen til konkurransen som skal avgjøre hvem som reiser til Cannes Lions for å representere Norge i konkurranse med tilsvarende unge team fra hele verden. Det er Cannes Lions’ offisielle samarbeidspartner i Norge, CAPA som arrangerer Cyber- og Film-delen av konkurransen i samarbeid med Kreativt Forum og Gullblyanten.
Teamene som deltar må bestå av to personer som er 28 eller yngre under konkurransen, som foregår 21.-27. juni 2015. Deltakerne må altså være født etter 27. juni 1986.
For unge profesjonelle
Deltakerne må være ansatt i byrå. Reglene fra Cannes Lions dikterer nemlig at teamet må ha betalende kunder, hvilket betyr at studenter ikke kan delta, heller ikke studenter på utplassering.
Briefen slippes på gullblyanten.no i tillegg til her på kreativtforum.no, og den handler tradisjonen tro om å løse en oppgave for en veldedig organisasjon.
2. plass: Young Creatives i Antwerpen
Teamene som kommer på 2. plass i begge kategorier blir sendt videre for å delta i Eurobest, som i år foregår i Antwerpen, desember 2015. Begge team deltar der i kategori for Integrert kommunikasjon.
Norwegian dekker flybilletter til Nice for deltakere i Cannes. Øvrige kostnader må dekkes av byrået. For deltakere til Eurobest må alle kostnader i sin helhet dekkes av byrået ettersom Norwegian ikke flyr til Antwerpen.
Mer tid til å løse oppgaven
Under Cannes Lions får deltakerne i Young Lions Cyber 24 timer på å løse oppgaven, mens de som deltar i Young Lions Film har 48 timer på seg. Ettersom deltakerne i den norske delen av konkurransen er nødt til å løse oppgaven ved siden av sitt daglige arbeid, får de seks dager på seg før de må levere, torsdag 5. februar klokken 09.00.
Slik leverer du:
- Film: Lever skissefilm elller Animatic (animert storyboard) + eventuell beskrivelse. Film dekker alle områder som tradisjonell TV- og kino-reklame, og filminnhold produsert for nett og tilsvarende flater.
- Cyber: Lever en casefilm (max 2 min) eller PDF med en beskrivelse av prosjektet. Cyber vil si at arbeidet må være distribuert via nett, digital og/eller teknologisk kommunikasjon.
Innleveringen av arbeider skal skje digitalt og gjøres ved å gå til «Innlevering av arbeider» på gullblyanten.no.