OBOS og MK til topps i «Tett på»

Amedias reklamekonkurranse «Tett På» har kåret MK Norway med annonser for OBOS til den beste reklamen i lokale medier i 4.kvartal.

56471 74494 original

Av kvartalsvinnerne fra 2014 kåres en årsvinner som offentliggjøres på Gullblyanten i februar. Årets vinnerteam (3 personer) blir premiert med en tur til New York og Ad Tech konferansen i november 2015.

Juryens begrunnelse

«Gjennom komhjem.no klarte OBOS å komme litt tettere på bergenserne etter oppkjøpet av Storbergen Boligbyggerlag, samtidig som de på en relevant og fin måte klarte å rette fokus på byutviklingen og egne prosjekter i regionen. God tenkt og bra levert», sier juryen i sin begrunnelse.

Positivt tilskudd

– Da OBOS i 2014 kjøpte opp Storbergen Boligbyggerlag, fikk MK Norway oppgaven å kommunisere sammenslåingen til bergenserne. Det har tidligere vært mye negativ omtale om utflagging av store og kjente Bergensbedrifter. Det var derfor viktig å få frem at dette oppkjøpet ville bli et positivt tilskudd til byen med mange nye boligprosjekter. For å poengtere dette ønsket vi å oppfordre bergensere til å få utflyttere hjem igjen, forteller Øystein Vik i MK Norway.

Personlig film

– Lokale medier ble en viktig arena, og gjennom annonsering i blant annet BA.no ga vi folket en humoristisk inngang til å sette ord på sine følelser, forteller Vik videre. Vi fant ut at alle bergensere kjenner noen som har flyttet fra byen, som de ønsker seg hjem igjen. På komhjem.no kunne bergensere ved hjelp av privatdetektiv Christine Hope lage en personlig «kom hjem-film» til en de savnet.

Vinnerteamet i MK Norway, øverst fra venstre: Jens Gundersen, Øystein Vik, Svein Roger Selle, Thomas Bråten,Heidi Sperre Flesland og Hege Karlsen. Foto: MK

Det er Amedia Marked som er ansvarlig for konkurransen, som arrangeres i samarbeid med Kreativt Forum. I juryen sitter Torgeir Vierdal fra Anorak (juryleder), Doffen Trellevik fra MK Bergen, Egil Alv Andreassen fra Fasett og Ida Fjeldbraaten fra Saatchi & Saatchi.

Kriterier for bidrag er «Godt tenkt, lokalt forankret» og «Godt fortalt til lokalsamfunnet». Det er materiell/kampanjer fra 2014 som ble vurdert. Dette gjelder reklame i Amedia Markeds lokalaviser, både innenfor tradisjonelle og digitale kanaler.