Sølv til «The Silver Hand»

Cannes Lions: Reklamefilmen for Canal Digital vant lørdag kveld Sølv i filmkategorien.

62281 4ea0a original

På lørdag kveld foregikk siste prisutdelingen i årets Cannes Lions, og det var prisene i kategoriene Film, Film Craft, Branded Content & Entertainment og Titanium & Integrated som ble delt ut.

Norge hadde fire nominerte jobber i kategoriene, alle signert TRY.

På forhånd var «The Silver Hand» nominert både i Film og Film Craft. Nominert i filmkategorien var også «Kajakken» for Finn.no, mens NSBs «Tusvik&Tønnes underholdningsapp» og «Bumper App» for Volkswagen ble nominert i Branded Content & Entertainment.

The Curse of the Silver Prize

«The Silver Hand» har mottatt en rekke premier i internasjonale og nasjonale kanaler siden den debuterte i fjor høst. Canal Digial-filmen har tidligere vunnet sølv i The One Show, Graphite Pencil (sølv) i D&AD, sølv i New York Festivals, sølv og diplom i Gullblyanten, bronse i Eurobest og sølv i Epica. Filmen ble også stemt fram som den beste i november 2014 av leserne på kreativtforum.no.

Den samlede uttellingen i årets Cannes Lions for norske byråer er to sølv og tre bronse. Tidligere i uken vant «The 24 Hour Ad Break» for DNB av TRY og Vizeum sølv i media-kategorien. LOS&CO og jobben «SAS Escelator» vant bronse i utendørskategorien. «Nå er det vår tur til å gå» for NRK TV-aksjonen av POL vant bronse i Cyber, mens «En god dag starter her» for IKEA av SMFB vant en bronse i samme kategori.