Sommer-Sølvtaggen til LOS&CO

Soveromseksperimentet til SAS på Gardermoen vant Sølvtaggen for perioden juni/juli.

63664 1733a original

SAS skulle introdusere sine nye «fully flat»-seter, og inviterte ventende på Gardermoen til sovekonkurranse. Deltakernes hjerneaktivitet ble målt og vist på skjerm, og den trøtteste stakk av med en reise til New York. Videoen av prosjektet ble postet i selskapets egne kanaler, til stor fornøyelse for over 600.000 tittere.

Juryens begrunnelse lyder som følger: – Å legge seg for å sove i en bråkete avgangshall på Gardemoen er ikke noe man gjør helt uten videre. Dette er smart. Supert håndverk, og fine visueller. Gjennomført og relevant markedsføring. Ideen beviser verdien på produktet. Dette føltes ut som noe nytt, og noe juryen ikke hadde sett før, forteller juryleder Snorre Martinsen.

Bak fra venstre: Elisabeth Skogen Helland, Jan Cato Tangen, Sindre Fosse Rosness, Arnt Christian Scheele, Per Kristian Voss Halvorsen. Foran fra venstre: Fred Kihle og Bård Rostrup Gabrielsen.

– Dette var stas, forteller kreativt team Bård Gabrielsen, Sindre Rosness og Jan Cato Tangen.

– Når vi først måtte henge på Gardermoen i flere dager uten tilgang til taxfree er det gøy å få en Sølvtagg for det! Stor takk til SAS og B-Reel for godt samarbeid, sier teamet.

– Det er alltid gøy å ta med teknologi ut blant folk for å leke litt, forteller Arnt Christian Scheele, Head of Digital i LOS&CO.

– Jeg prøvde selv å sove på Gardermoen men det var ikke lett når du vet at noen tar tiden, folk står og ser på og du har et headset som leser hjerneaktiviteten din. Selv om ikke alle greide å sovne tror jeg at de fikk en veldig positiv opplevelse med SAS sine nye business-stoler ved hjelp av våre venner i B-Reel, avslutter han.

Presise pølser på andreplass

– SMFBs «Real Hot Dog Precision» for Statoil er smart rettet mot målgruppen, forteller juryen.

– Denne demofilmen er elegant og presis fra idé til klipp og musikk, og produksjonen er vakker. Kombinasjonen pølse og maskin må jo bli en pølsemaskin, og denne er helt on point. Forfriskende å se dette fra Statoil, som man ser alt for lite inspirerende arbeid fra som en av Norges største merkevarer, avslutter juryen.

LOS&CO også på tredje plass

Når reisende på Gardermoen får mulighet til å prøve ut en «fast-track»-rulletrapp merket SAS skapes raskt godt innhold som mange kan kjenne seg igjen i. Oppgaven er løst meget presist og strategien er god. Opplevelsen deles raskt med slik merkevarebyggende humor, forteller juryen.

I tillegg deles det ut poeng til Hyper/Ernö og Gjensidige for deres «Egons Kode», og SMFB og IKEA for deres «Kommode-generatoren».