Llowbank tok årets første Sølvmikk

Sølvmikkenvinneren for september er Llowbank og Både Ogs radioreklame for kesamosten Kvarg fra Eldorado.

66171 57007 original

Det er ikke mye tid som skal til for å sette til livs en proteinrik Kvarg fra Eldorado, noe som på snedig vis demonstreres gjennom Llowbanks reklamekonsept, som identifiserer mikropauser i hverdagen.

Juryens dom lyder som følger: «Reklameblokka er full av ulike mellommåltider som kan nytes i naturlige små pauser i hverdagen. I spottene for Kvarg har man derimot valgt å leke med ikke fullt så typiske pauser, og det med stort hell! Konseptet kjennes stort, og det gis også pluss for en fin produksjon. Gratulerer!»

  • Byrå: Llowbank
  • Kreativt team: Tone Humblen og Tore Woll
  • Konsulent: Tore Woll
  • Prosjektleder: Beril Holte Rasmussen
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Pedersens hæme-wifi

Det store vinnerbyrået fra Gullmikken 2015, DDB Oslo kapret de to neste plassene i Sølvmikkens septemberkåring. På andreplass er en kampanje for Netcoms trådløse 4G-hjemmenett, som er av typen du kan ta med deg på ferie, noe som forvirrer de fastboende i radiospottene fra DDB Oslo og Verdens Sterkeste Mann.

Juryen bemerker: «På sølvplass finner vi et knippe morsomme og velproduserte spotter for NetCom 4G-hjemmenett. Juryen lot seg særlig sjarmere av alle de små, fine detaljene og den gode castingen.»

  • Byrå: DDB Oslo
  • Kreativt team: Joachim Bjørndahl og Julian Hagemann
  • Konsulent: Kine Werenskiold
  • Prosjektleder: Anniken Hallan
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann

En 3 meter lang sang

Den nye lasteluken i Peugeot Partner gjør at du kan frakte gjenstander på opptil 3,25 meter. For å demonstrere produktfordelen lagde DDB en 3,25 meter lang annonse. Dernest fulgte de opp med en «3 meter lang sang», en trall av typen folk enten hater eller elsker. Eller begge deler. Også juryen var spaltet: «På tredjeplass havner tre skeive og morsomme syngespotter, som juryen likte svært godt. Selv om vi ikke er helt sikre på hvorfor.»

  • Byrå: DDB Oslo
  • Kreativt team: Endre Bruskeland og Simen Instefjord Ødemotland
  • Prosjektleder: Hege Dyrseth
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

En ny sølvmikkjury er på plass fra og med september, og den består av følgende fagfolk: Alexander Gjersøe (SMFB/juryleder), Anne Flaathen (KLP), Lina Aas-Eng (TRY), Fredrik Omre (McCann), Jan Cato Tangen (LOS & CO), Tone Humblen (LLOWBANK), Thea Charlotte Emanuelsen (Kitchen) og Ulrik Solum Waagsether (Ernö).

Du hører samtlige spotter på Gullmikken.no.