Norsk samarbeid bak lanseringen av Kygo Life

Onsdag lanserte Kygo sin egen merkevare i samarbeid med flere Norske byråer. Good Morning og Panorama Design står i spissen for satsingen.

Kygo Life ble lansert i går kveld på taket til Steen&Strøm, hvor kleskolleksjon og lydprodukter ble vist fram. Den nye merkevaren satser internasjonalt med Kygo selv på eiersiden og som Creative Director.

Bak finner man en rekke norske aktører. Jon Inge Gullikstad, som står bak Ulvang, Johaug og Bavac er intiativtaker og CEO i Kygo Life AS. Han sørget for å hente inn en helnorsk lagoppstilling. Panorama Design, som også jobbet med Gullikstad på Bavac og Johaug, har vært involvert fra starten, og står bak den visuelle identiteten, merkvareplattform, produktdesign, emballasje og retail. I samme lokale sitter Good Morning med ansvaret for kommunikasjon, markedsføring og digital. Trigger har hatt ansvar for PR og JCP Event har hatt regien på lanseringsfesten.

Merkevareplattform, produktdesign og den visuelle identiteten

– Troverdighet og kvalitet har vi satt øverst når vi utviklet produkter, emballasje og visuelle virkemidler. Vi har ønsket å lage en merkevare som ikke krever at du er Kygo-fan. Dette har vært viktig for Kyrre. Allerede i første møte fikk vi høre at «dette skal være noe jeg selv ville gått med», forklarer byråleder Jens-Petter Ring i Panorama Design.

– Å jobbe med avanserte produkter som øretelefoner og hodetelefoner har vært veldig spennende. Og jeg må ærlig innrømme at jeg er stolt av hva vi har fått til. Nå står vi ved starten og vi har høye ambisjoner videre, avslutter Ring.

Fokus på håndverket

– Fashion og musikk bygger din identitet, og jo mer vi har lært og kjenne Kyrre, desto mer ser vi hvor nøye han er på håndverket. Han tar ingen snarveier. Dette har vært et sentralt tema i oppbyggingen rundt kommunikasjonen, forklarer byråleder i Good Morning, Eirik Fjellaksel.

– I tillegg til brand site som forteller historien, har vi laget nettbutikk, reklamefilmer og innhold til sosiale og egne kanaler. Nå er vi spente på hvordan dette blir mottatt, fortsetter han.

Se den interaktive historien på kygolife.com.

Tar med seg verdier fra musikken til kolleksjonen

– Når en så stor artist som Kygo skal lansere noe som frem til nå har vært utenfor hans kjerneområde er det viktig for både han og fansen at dette ikke går på bekostning av det han er mest kjent for, nemlig musikken. For oss har det vært utrolig inspirerende å se hvor lidenskapelig engasjert Kyrre har vært i hele prosessen med Kygo Life, og hvor mye av verdiene fra musikken han har tatt med seg i arbeidet med kolleksjonen. Vårt mål med kommunikasjonen har hele veien vært å vise omverden nettopp dette sier byråleder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.