Epica-gull til POL og Kikkut

IKEA-stuntet for TV-aksjonen og en kampanje for Rusken har vunnet gull etter første dag med Epica-juryering.

80073 75e55 original
Skjermbilde fra casefilmen til «25m2 of Syria» av POL.

I forrige uke ble det kjent at norske byråer har tjue vinnersjanser i den internasjonale reklamekonkurransen Epica, som juryeres av bransjejournalister (kreativtforum.no deltar ikke). I går var første dag med medaljejuryering, og ifølge Kampanje har både POL og Kikkut blitt belønnet med gull.

POL ble priset i Event for jobben «25m2 of Syria», der de på vegne av TV-aksjonen bygget et Syria-hus inne i IKEA på Slependen. Kikkut vant gull i Environment for kampanjen «Ikke kast søppel på Karl Johan» for Rusken.

Epica-juryeringen fortsetter fram til torsdag, med daglige vinnerkåringer. Se også www.epica-awards.com.