Ny Sølvmikk til Naug & Venner

Ali Kaffe og Naug & Venner vinner Sølvmikken for andre måned på rad.

Naug & Venner vant Sølvmikken for mars med sin kampanje for Ali Kaffe. I april var byrået tilbake med flere spotter med den kroniske syvsoveren Thorbjørn i hovedrollen, og juryen lar seg fremdeles underholde.

– Og her kom fortsettelsen vi hadde gledet oss til. Juryen synes det er gøy med syvsoverens stadig mer halvhjertede unnskyldningsforsøk. Spottene holder et jevnt høyt nivå og alle byr på noe nytt. Dette holder fortsatt (kokende) vann (med kaffe i) og vi gratulerer med nok en plass på toppen av pallen!, heter det i juryens begrunnelse.

  • Byrå: Naug & Venner
  • Kreativt team: Thorbjørn Naug og Silje Helene Fjeld
  • Prosjektleder: Roy Erik Hansen
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Hør kampanjen her: «Foreldresamtale», «Mor», «London».

Folk som er lei av å bli karikert som stereotypiske eiendomsmeglere

ST1 er igjen aktuelle med nye spotter i kampanjen som rettes mot veldig spesifikke målgrupper (men som egentlig gjelder billig drivstoff til absolutt alle). Denne gangen utgjør nedslagsfeltet tyske bobilturister, aktive ulvemotstandere og folk som er lei av å bli karikert som stereotypiske eiendomsmeglere. Førstnevte foregår selvsagt på tysk. Juryen har følgende å bemerke: 

– Juryen synes disse spottene er morsomme, til tross for at ikke alle forstår tysk. Vi gleder oss til billige bensinpriser for jurymedlemmer i Sølvmikken!

  • Byrå: Creuna
  • Kreativt team: Petter Andersen og Anders Asheim
  • Konsulent: Anders Aunbu
  • Prosjektleder: Beate Haugane
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Hør kampanjen her: «Bobil», «Ulvemotstander», «Eiendomsmegler».

App app app!

Radioreklame blir neppe mer minimalistisk enn de tre spottene Saatchi & Saatchi i kompaniskap med Både Og har utviklet for Smash! Nr 1. består av den ulende lydlogoen vi kjenner fra reklamefilmene, utsagnet «nye Smash!» og signaturen «App app app!», nr. 2 består kun av lydlogo og signatur, mens nr. 3 med sitt knappe «App app app!» er enda snauere enn de to foregående. 

Juryen velger å kvittere på liknende avkortet vis: – Klappklappklapp!

  • Byrå: Saatchi & Saatchi
  • Kreativt team: Fanny Vaager Brekke og Øyvind Waage
  • Konsulent: Vilhelm Camillus Paus
  • Prosjektleder: Gry Birgitte Bækkelund
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Hør kampanjen her: «Nye Smash!», «Lydlogo», «App app app».

Du hører vinnerjobbene og tidligere månedsvinnere på gullmikken.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.