GK med 12 nominasjoner i content-VM
Geelmuyden Kiese har hele tolv finalenominasjoner i The International Content Marketing Awards (CMA).
CMA er verdens største konkurranse innen content marketing, og denne uken ble nominasjonene offentliggjort. Selve prisutdelingen finner sted i London 28. november.
I konkurranse med over 400 bidrag fra 135 byråer fra 23 land har GK fått hele 12 nominasjoner fordelt på sju ulike kunder. Det plasserer GK på tredjeplass over byråer som har flest finaliser i konurransen. Flest nominasjoner har «The Truck Driver’s Mother» for Arbeidstilsynet/Treparts bransjeprogram transport, som er nominert i hele fire ulike kategorier.
- «The Truck Driver’s Mother» for Arbeidstilsynet/Treparts bransjeprogram transport er nominert i fire ulike kategorier: Best Specialist, Best B2B, Best Use of Data & Insight og Best Video
- «The Unexpected Property Viewing» for DSB er nominert i både Best Specialist og Best Non- Retail Consumer
- «The Vertical Penalty» for Scandic er nominert i Best Travel
- «De omsorgsløse» for SOS Barnebyer er nominert i Best Specialist
- «Verdens arbeidsmiljødag» er nominert i Best B2B
- «SAGA» for DNT Oslo og omegn er nominert i Best Use of Content on Owned Media Channels
- «The App That Came to Life» for Aker Brygge er nominert i Best Use of Monetised Content
- «Ja, vi elsker» for Sylvsmidja er nominert i Best Social
– Vi er veldig stolte av at vi har fått så mange bidrag for syv av våre fantastiske kunder på shortlist. En nominasjon, og dermed muligheten for edelt metall, i CMA henger veldig høyt. Dette speiler vår store satsning på content og innholdsproduksjon. Vi gleder oss til prisutdelingen i slutten av november og krysser fingrene for overvekt på vei hjem, sier Nina Riibe, administrerende direktør i Geelmuyden Kiese Norge.
Nominasjoner til Spoon og Redink
GK er ikke det eneste norske byrået som er nominert i konkurransen: Det norske avdelingen av det nordiske innholdsbyrået Spoon har to nominasjoner for KIWI-kampanjen «KIWI LilleGo’» i kategoriene Best Retail Consumer og Best Content Campaign, mens Redink har en nominasjon for «Coop – A Brand Building Mediahouse» i kategorien Best Annual Content Strategy.
Prisutdelingen foregår i London 28. november.