Folk liker å jobbe i Futatsu

Futatsu har sammenliknet seg selv med selskaper som Google, Facebook, AirBnB og SnapChat, og konkluderer med at byrået er langt mer attraktiv som arbeidsplass enn de amerikanske gigantene.

En god blanding av ringrever og ferske hoder utgjør «en perfekt miks» hos Futatsu, noe som har ført til både fornøyde kunder og ansatte, ifølge administrasjonssjef i byrået, Juni Paus. Hun har nemlig målt lengden på de ansattes fartstid i byrået i Grønlandsleiret, og funnet ut at de 27 medarbeiderne i gjennomsnitt har vært ansatt i 4,97 år.

Dette sammenlignet med Facebook (2,02 år), Google (1,90 år), Oracle (1,89 år), Apple (1,85 år), Amazon (1,84 år) og Twitter (1,83 år).

Grønland vs Palo Alto

Og hvorfor har Futatsu valgt å sammenlikne seg med Silicon Valley-bedrifter? Det har å gjøre med denne oversikten fra Business Insider over gjennomsnittslengden på ansettelsene hos innovatørene i den amerikanske tech- og medie-industrien.

Det er troligvis mulig å argumentere at dette er litt som å måle pærer mot elefanter, men det er jo ganske artig lell!

Dødskjedelige møbler og dyre busser

– I vår tid og bransje sier vi oss veldig fornøyd med dette tallet, spesielt når vi ser på tilsvarende gjennomsnitt hos internasjonale giganter, som mange har holdt på langt lengre enn Futatsu og som alle er opptatt av «talent retention», forteller Juni.

– Tenk deg vi gliste da vi så hvor bra Futatsu ligger an i forhold til de store. David vs Goliath, hvor i dette tilfellet David er en skjeggete reklame-hipster på Grønland.

CEO Aris Theophilakis har selvsagt en teori om hvorfor det er slik.

– De digitale monstrene har kreative møbler, funky møterom, gratis busser, men dødskonforme arbeidskulturer. Futatsu har dødskjedelige møbler, monokrome møterom, dyre busser fra Ruter, men en kreativ arbeidskultur.

Ja, men da sier vi det sånn.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.