Face2Face får designsjef

Kunstneren og scenografen Tone Emblemsvåg (40) er ansatt som ny Head of Design i fieldmarketing-byrået Face2Face.

41656 2dbcd original
Tone Emblesvåg. Foto: Face2Face

– I påvente av at Tim Burton skal oppdage meg, gleder jeg meg veldig til å jobbe med Face2Face sine norske og internasjonale kunder, sier Tone Emblemsvåg.

I Face2Face skal hun jobbe med kunder som Louis Vuitton, Tanum, Plan, Nobel Peace Center og American Express.

Allsidig designer

Sammen med blant annet kreativ leder Jon Håtun, også kjent som Jono el Grande, vil Emblemsvåg inngå den kreative staben i firmaet.

– Tone er tidenes mest allsidige designer og håndterer visuelle oppdrag i mange forskjellige arenaer og rom. Hun har et unikt øye for å se hva som fungerer kreativt og kommersielt, og er et talent vi har fulgt med på lenge. Det vil tilføre oss mye å ha en person i designavdelingen med et slik overblikk og erfaring, sier styreleder Per Meland i Face2Face.

By, land, skog og strand

Emblemsvåg er født i Volda, oppvokst på sunnmørske øyer og i telemarkske skoger, og utdannet på Romerike og i London innen drama og design.

– Etter å ha valgt frilanstilværelsen noen år, gleder jeg meg veldig til å jobbe fulltid i Face2Face. Min hovedoppgave blir å skape enda mer kreativt og brukervennlig design til alle byråets fremtidige prosjekter, sier Emblemsvåg.