«Stjel våre ansatte» vant Brings DM-pris
NORD DDB og McDonald’s vant den høythengende spesialprisen Brings DM-pris under Gullblyantens prisutdeling fredag kveld. Vinnerjobben var en kampanje der burgerkjedens ansatte står i sentrum.
Med «Stjel våre ansatte» setter McDonald's opplevelsene, erfaringene og medarbeiderene sine i sentrum av en kampanje som skal gi deres ansatte en større sjanse til å oppnå drømmene sine i yrkeslivet. Mange forbinder en karriere i McDonald’s med å bare flippe burgere, men det er få andre plasser i Norge du kan få lederkurs, språkkurs, og ledererfaring på CV-en i en alder av 20 år.
– Noe vi aldri før hadde hørt om
Spesialprisen Brings DM-pris skal hedre det smarte arbeidet i postkassen. Det kan være en enkeltstående aktivitet, eller at DM er med som et virkemiddel i en større kampanje og i samspill med flere medier. Det var reklamebyråkontakt Børre Jensen i Bring som delte ut prisen fredag kveld til NORD DDB, og han leste opp følgende begrunnelse fra juryen:
– Vinneren av Brings DM-pris går til en jobb der elementet som sendes i posten kunne vært hele kampanjen. Det hadde holdt det. Det uventede budskapet som mottagerne fikk i posten kunne blitt lest høyt her i dag, og salen ville tenkt at i akkurat dette brevet stod det noe vi aldri før hadde hørt. For da denne kampanjen gikk på lufta fikk Norges 50 største bedrifter en oppfordring i brevform. Et velformulert budskap som endte i en oppfordring utenom den vanlige: Stjel våre ansatte!
En av Gullblyantens mest premierte
Under fredagens prisutdeling i Gullblyanten 2019 mottok «Stjel våre ansatte» i tillegg to gull, både i Aktivering og i Produkter eller tjenester. Den vant også et diplom i Digitalt. Det er Fredrik Omre, Thomas Eltvik, Joachim Bjørndahl og Torstein Skogedal som er team på jobben.
Premien for Brings DM-pris er to delgatpass til Cannes Lions 2020, samt et flott trofé fra Bring, laget av Snøhetta.