Kudos med kjærlighet

Fra et nyutdanna team til et annet, nemlig Tor Adam Slettebø og Henrik Weido Lorentzen. De har nylig fått seg fast arbeid, og starter i DDB Oslo etter sommeren.

Henrik Weido Lorentzen og Tor Adam Slettebø.

Tor Adam Slettebø (Art Director) og Henrik Weido Lorentzen (tekstforfatter) har akkurat avsluttet tre års skolegang på Westerdals. De siste månedene har de vært i praksis hos Anorak, og i august begynner de i DDB Oslo. Teamet vant sølv i Gullblyanten tidligere i år og ble nylig shortlistet i Future Lions (sammen med Torgeir Nordahl). De har også vunnet gull i årets og fjorårets Gullkalven, Max Marketing Mix, og blitt nominert i NY Festivals. (Shout out til Nina, Gerd, Aslak).


– Shout out nummer 2 til samme Nina og Gerd: Takk for pinnen!
Det blir flere av de i sommer, for å si det sånn. Vi sier som dere: Takk for at dere strekker ut en hånd til oss newbies i bransjen. Og vi sier også som Adam: *Kjærlighet*.

– Jepsi pepsi, dette er hva vi fant da vi putta fingrene våre ned i content-på-internettgodteposen:

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber du/dere er glad i. 

– Vi prøvde å finne en god blanding arbeider av den seriøse sorten og den lollete sorten, men vi ser jo nå at sistnevnte sort går av med seieren. Det får så være!

– Først ut: Bryllup med overraskende vending. Denne treffer oss ved å snu om på et øyeblikk som de aller fleste forbinder med fest og feiring, men som her inneholder hele spekteret av følelser. Det ligger noe interessant og sterkt i å bryte opp en tradisjon med sine skikker og ritualer. Bra snutt til et viktig tema. «Krafttak mot kreft 2015 | Kreftforeningen» av Ernö. (Se film i mediespilleren).

– Så til et ganske ferskt arbeid. Dette digger vi! Man trenger tydeligvis bare være gavmild hvis man skal skape blest og oppmerksomhet rundt sitt eget byrå. Og hvorfor ikke sette fokus på gammel identitet når man skal ha ny. I disse gjenbruks-tider er det også fett at bilvaskeriet og ikke søppelkassa overtar all merch.

«The Logo Donation Project» av JCP Ignite.


– Vi ELSKER musikk. Får ikke nok av det. Denne musikkvideoen er bra produsert, morsom og ikke minst en særdeles god idé. Man får virkelig lyst til å se den fra start til slutt. Liker måten de sjonglerer og kombinerer artig historiefortelling og musikkvideo. Er det lov å bruke ordet «meta» i 2017? Uansett: Humornieu-gutta Erlend Mørch og Steinar K. Hallert er to artige skruer som vi gjerne ser mer av!

«Kelly Lee Owens - Throwing Lines». Laget av Kasper Häggström og Kristian Jaran Engelsen.


Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du/dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Så over fjellet, over dammen, over stokker og stein til det store utland: Dette er en favoritt vi har snakket mye om. Kombinasjonen av ekte klipp fra overvåkningskamera, kule emoji-lignende animasjoner og trippy musikk gjør universet like interessant som smart. Det virker så pokkers enkelt å komme frem til innsikten her. Noe det selvsagt ikke er. Ekstra kudos til London-byrået for å bruke «grime» aka «Londonmusikk» i videoen (Vi sa jo vi digget musikk?)

«Shoplifters» av ADAM&EVEDDB


– Eksperimenter er gøy! I hvert fall når eksperimentet ikke er som andre eksperimenter, men eksperimenterer med selve eksperimentet, skjønner? Først føler vi (mest Henrik) oss truffet, så rørt, og så? Du må nesten se selv.

«The Great Mom Experiment» av Brandhouse


– Til slutt en jobb som vi ville ha elsket å lage selv. Vi regner med den er like morsom, om ikke enda morsommere, hvis man faktisk forstår spansk. Innsikten om at sola egentlig er djevelen selv, er virkelig god. Tommel opp!

«The Sun» av LOLA


Hvem vil dere sende stafettpinenn videre til, og hvorfor?

– Vi ønsker å sende stafettpinnen videre til de to godguttene Jens Bjørklund og Kasper Amundsen Tuvnes i Anorak. De har mange rare og artige tanker, samt en særegen stil, så det blir spennende å se hva de trekker frem.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.